Naprapatbesök

Var hos naprapaten nu på morgonen för min stela/ömmande rygg. Sist jag var där sa han att "nästa gång är nog sista gången du behöver komma hit". Idag sa han "vi bokar in en tid med dig nästa vecka!". Det låter alltså som att det var rätt illa, och det var det också. Brukar få elmassage med plattor, vanlig massage och sen nån knäckning. Idag blev det den vanliga elmassagen följt av massage med någon sorts elstav som blev varm. Han tryckte lite extra på alla knutar jag hade i ryggen och det kändes inte allt för mycket. Sen blev det vanlig massage med extra tryck på knutarna (fan va det strålar ut i armarna och upp i huvudet då) följt av tryck/vridning av musklerna mellan nacke och axlar. Fy helvete vad det gjorde ont. Han kände att jag var ritkgit stel där, vilket jag alltid tycker att jag är. Rätt som det var satt det en massa akupunkturnålar i mig också, för första gången. Gjorde inte särskilt ont alls, men det mest obehagliga var nar ha satte i en nål i min mest ömma punkt på ryggen, kändes som att det var en riktigt seg senig köttbit han skulle igenom. Uscha. Han avslutade med lite knäckning igen som vanligt, och fan vad det sprakar :P Efter behandlingen, som idag tog ca en timme (jmf med normalt  ca 30 min), var jag rejält omtöcknad och konstig i huvudet och jäkligt slö i kroppen. Är fortfarande lite groggy av allt...
 
Så en massa nya behandlingar idag, och ett återbesök igen nästa vecka. Hoppas det hjälper!

Kommentarer
Mli - Nybliven mamma till Elton ♥ säger:

Ja, tack.. bara hålla tummarna, än vet vi inte om det kommer att gå att öppna filerna sen :)

2013-05-03 | 17:40:47
Bloggadress: http://idamli.blogg.se
Cissi säger:

Hoppas det hjälper. Inte kul att ha ont

2013-05-14 | 20:09:00
Bloggadress: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback