Bellmanstafetten

I lördags sprang jag Bellmanstafetten med några på jobbet. För de som inte vet är det en 5x5km stafett på norra djurgården med en massa lag anmälda. Jag hade inte haft de bästa dagarna innan, med dålig sömn och en huvudvärk som inte velat försvinna. Men jag klev upp tidigt på lördagen (otaggad), gjorde mig klar och åkte iväg. Huvudvärken och tröttheten var med mig, liksom de tre dagarna innan. Kunde knappt hålla mig vaken på bussen. Väl på plats blev det lite vila innan vi skulle springa och lagom vid start hade min huvudvärk gått över till nervositet (tack för det i alla fall). Jag sprang andra sträckan för mitt lag och gick ut på tok för snabbt, 4.15 min på första kilometern!! Tur jag hade klocka så jag kunde sakta ner till ett normalt tempo och sedan förstå varför jag var så slut. Innan loppet ville jag ha en tid på under 25 minuter, men jag räknade inte riktigt med det på grund av hur jag mådde. I gassande sol sprang jag i alla fall i mål på 25.56, vilket ändå får vara ett godkänt resultat. Och det var ju faktiskt kul att springa en stafett också ;)
 
I mitten står jag och lutar mig fram för att få stafettpinnen och springa iväg.
Snart i mål, var ritktigt trött!

När alla sedan kommit i mål blev det picknick, bestående av pastasallad, bröd, juice, lindtkulor och champagne :) Champagne var inget alla fick, utan det hade Kim och Jessica (lagledarna) varit och köpt. Fick åka bil med A o N hem därifrån sen, och då var min huvudvärk på väg tillbaka. När jag kom hem orkade jag knappt duscha, men gjorde det och gick sen och la mig en timme. Det gjorde ont och kröp nåt ofantligt i mitt huvud... När jag sedan vaknade en timme senare hade jag en förskräcklig huvudvärk som bara dunkade till emellanåt. Jag tog en eeze och den hjälpte tack och lov efter en timme i alla fall. Blev lite piggare på kvällen, men summa sumarum skulle jag nog inte ha sprungit loppet i lördags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback