Dagen innan midsommar

Då är snart midsommar här, med allt vad det innebär (inkl. en dags extra helg). Det kommer dock bli ett lugnt firande (tror jag^^) ute i en stuga vid Mälaren med min framtida sambo (hihi, så härligt ord), A's mamma och hennes nya. Ska bli väldigt mysigt :) Förhoppningsvis kommer helgen att bjuda på fint väder, men som de flesta säkert känner till så brukar det ju vara regn och rusk, eller åtminstone kallt och blåsigt, på midsommar. Men jag har en förhoppning på att dagen kommer att vara fin, när vi ska iväg på själva midsommarfirandet, men sen mot kvällen känns det som att det kommer bli regn om man kollar på väderprognoserna. Idag efter jobbet blir det ett kort ärende på stan för att sedan åka hem till A och baka lite muffins till imorgon. Handlingen klarade vi av igår :) Tänkte visa en liten förhandstitt på hur det ser ut dit vi ska :)
 
Jag kom även att tänka på en sång som vi sjöng när jag var mindre, som jag lärde mig på midsommaraftonen av de andra barnen som var där då. Många har nog sjungit den på skolavslutningar där den kanske passar bättre. Då syftade jag på att sommaren borde vara här när det är midsommar... Men vi sjöng den på midsommar i alla fall, fina minnen :)
 
Snart är sommaren här. Plocka blommor och bär. Gå på stranden och vara nästan som man är. Följa böljornas dans över glitter och glans. Kom och sätt dig i båten här!
Vi ska ro över viken och se vad som finns, kanske hittar du någon liten vän. Binge bång, binge bång! Hör du blåklockans sång! Hör du sången om sommaren.
För det luktar så gott nya skor har jag fått och så har jag fått plåster nu på mina knän. Och så har vi en boll och ibland får vi håll när vi springer bland skogens trä´n.
Vi ska ro över viken och se vad som finns, kanske hittar du någon liten vän. Binge bång, binge bång! Hör du blåklockans sång! Hör du sången om sommaren.
Och i kväll blir det fest. Jag har bjudit en gäst. Vi får tårta med blåbär, sitta i bersån. Se´n så leker vi kull tills vi ramlar omkull. Du får sova med mig i vrån. Vi ska ro över viken och se vad som finns, kanske hittar du någon liten vän. Binge bång, binge bång! Hör du blåklockans sång! Hör du sången om sommaren.
 
Den stora stugan av flertalet små, där vi ska vara under midsommar.
Ooops, någon sitter och solar sig på bryggan trots att det inte var så varmt i maj.
En fin bild lyckades jag få på citronfjärilen bakom stugan! Sen hade det smygit sig in en till liten levande varelse i bakgrunden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback