En dag i veckan

Då har åter en vecka gått och jag känner att det är dags för ett inlägg igen. I onsdags valde vi att bryta av vardagssysslorna med lite mys och lyx. Jag och A var nämligen ut och åt och gick på bio efter jobbet (det skulle iofs vara en väldigt trevlig vardagssyssla). Vi hade bokat bord på Vassa Eggen, så där blev det finmat ;) det blev Nebraska Beef med kulpotatis för A och Las Vegas Strip Steak med potatisgratäng för mig - båda med bearnaisesås, rödvinssås och brynt smör. Detta tillsammans med gott vin och bröd blev en finfin huvudrätt, följd av goda efterrätter. Kan inte riktigt bestämma mig för om min blåbärssorbet ser god eller motbjudande ut (döm själva), men supergod var den!
 
Huvudrätten.
A's efterrätt "Cideräpple med sorbet, karamellsmör, maräng och mandelflarn".
Min efterrätt "Blåbär x 2, karamelliserade hasselnötter, vit chokladkräm, harsyra".

Efter vi ätit blev det en liten promenad till bion i kylan. Vi var inte så sugna på en massa snacks till bion, efter all mat vi ätit, men det blev ett paket mentos och en loka i alla fall. Bion vi såg var Rush. En film baserad på en verklig story. Det handlade om F1-förarna Niki Lauda och James Hunt som körde på 1970-talet och var varandras rivaler. För en gång skull hade jag inte läst filmbeskrivningen och inte kollat på någon trailer (alldeles) innan. Så det var skönt att jag gick in open-minded. Filmen var helt okej, men mer en film som passade A än mig ;) Men man blev tagen av handlingen och filmen påverkade mig. Tyckte vi hade en jättemysig kväll jag och min fina<3, och det kändes som en väldigt energigivande dag som gjorde att resten av jobbveckan susade förbi med en väldig fart. Mer lyx mitt i veckan kanske...? Rekommenderas :)
 
 

Kommentarer
Mli - Mamma till Elton ♥ säger:

Tack så hjärtligt för mattipset :) Fick en hel del tips.. detta lät ju super, måste testa här framöver!

Trevlig kväll!

2013-10-24 | 23:04:06
Bloggadress: http://idamli.blogg.se
Cissi säger:

Å vad mysigt! Såna kvällar är verkligen guld värda ;)

2013-10-29 | 14:45:42
Bloggadress: http://nastanperfekt.blogg.se
Trees, mamma i London säger:

Det ser förbannat gott ut :) Daglig Lyx!

2013-10-29 | 20:35:01
Bloggadress: http://mangofisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback