Påskhelg i Enköping

Som vanligt ligger jag efter med det jag tänkt dela med mig av, men här kommer det...
 
På påskaftons morgon vaknade jag upp i Sandviken, åt frukost och gjorde mig klar innan det blev en promenad med mamma, Linnea och Lotten till bussen. Bussen tog mig in till Gävle där jag bytte till tåg för att sedan stanna i Uppsala. Väl där hade jag ungefär en timme på mig att strosa (läs springa) runt på stan. Var en jättemysig stad, Uppsala, och nu finns planerna på att åka dit igen på shoppingtur eller liknande. Tidigare har jag bara varit i Uppsala på bandyfinal och då har man ju bara gått från tågstationen till studenternas och tillbaka, inte sett så mycket av staden med andra ord. Fick med mig saker till Neos påskägg och var precis klar när A och N kom och hämtade upp mig.
 
Normala systrar man har... ;)
 
Vid två var vi framme i Enköping. Först på schemat stod besök och fika hos A's mormor. Även A's mamma (eller borde jag säga min svärmor :) ) + sambo och A's bror M var där. Neo fick sitt påskägg innehållande en t-shirt, en kavel och ett kinderägg med Bilar på/i. Efter den visiten bar det av ut mot stället där A och M bodde när de var små. Förutom att se det stället så träffade vi bl.a. deras farbror + sambo/fru (som bor där ute) och deras kusin. Var kul att både träffa dom och se hur A bodde när han var liten :)
 
Kvällen spenderades sedan hemma hos svärmor + sambo med middag och annat gott :) Även M kom dit med tjejen sin - trevligt!
 
På påskdagen sedan, tog vi det lugnt på förmiddagen innan det var dags för grabbarna att spela golf. Då gick jag, svärmor och N ner på stan. Ja Neo gick ju inte, han fick åka vagn ;) Och vilken härlig dag det var, soligt och riktigt varmt! Gick i linne och jeans och höll på flyta bort. Vi satte oss sedan och skulle äta lunch medan N sov, men han vaknade precis när det var dags att äta - och där blev jag av med min supergoda brödbit xD haha. Efter vi ätit blev det marknad med stånd och karuseller. Jag och N åkte flygplanskarusellen och det tyckte han var superkul! Han har pratat om det långt efteråt :) En stund senare blev det mjukglass på torget - premiär för i år! Gott var det :)
 
Italiensk sallad på Café Magnifik :) De där brödbitarna åt N i princip upp, tur han är så söt :)
 
När vi sedan gått hem igen, med en trött N som till slut somnade i vagnen igen, satte vi oss ute på gården och solade innan grabbarna kom tillbaka. Vi stannade kvar på finmiddag och över natten igen och åkte hem på måndag morgon. Var en supertrevlig helg, och det var riktigt skönt att det var hela 4 dagar ledigt :) Tack så mycket för allt under helgen!

Kommentarer
Sarah - Mamma till Julia, 130207 ♥ säger:

Haha know the feeling med brödet...det får man aldrig äta längre! ;)

2014-04-30 | 13:55:32
Bloggadress: http://sarahclasson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback