Eskilstuna

Jag kan börja med att säga att vi har haft en underbar sommar, men mycket sol och värme, som ungefär alla andra den här sommaren kan jag tro ;) Direkt när jag började med min semester så kom även värmen (okej, värmen kom 3 dagar tidigare), så det var verkligen semester i rätt stund.
 
I början av juli var vi iväg till Eskilstuna och gick på Parken Zoo. Sist jag var där var när jag var 9 eller 10 år, så det hade säkert förändrats en hel del, har dock inte såna jätteminnen av det :P Det enda stället inne vid djuren som jag kände att "här har jag varit förut" på var vid Flamingo-dammen. Sen kände jag igen badet som fanns där inne, plus att jag kom ihåg några karuseller som inte längre fanns kvar. Vi hade en mysig och solig dag och fick titta på massor av fina djur. Jag har kommit på att jag uppskattar djur mer nu när jag blivit äldre, när jag var liten så var karusellerna det enda som gällde ;) Nu var jag riktigt fascinerad av de stora kattdjuren! Även Neo verkade vara det, han ville gå in och klappa Jaguarerna ;)
 
Jaguar
 
Tigrar
 
Förutom kattdjuren såg vi en hel del apor (bl.a. Herr Nilsson-apan), krokodiler (dom ville Neo också klappa^^), getter, alpackor, flamingos, ödlor, sköldpaddor och en massa mer. Surikaterna var rätt coola dom med faktiskt ;)
 
(klicka för större bilder)
 
Väldigt nyfikna små djur verkar det vara - och snabba!
 
Efter vi tittat på alla djuren, lekt lite i lekparken och ätit glass blev det några turer i karusellerna. Jag åkte med Neo i kaffekopparna, sen så fick han även åka tåget och luftballongerna med pappa A och så åkte han en sån här vanlig karusell med hästar (m.m.) på själv. Stora killen!
 
Från början var det kul med allt snurrande, men efter ett tag ville han bara sitta och åka med. Och jag själv är ju inte lika mycket för såna där karuseller som snurrar mycket längre heller, så jag blev nöjd jag med :)
 
Efter vi varit på Parken Zoo åkte vi in till Eskilstuna. Där tillbringade vi en bra stund inne på en lekaffär (fanns ju lego där att bygga med, och en massa andra roliga saker att titta på), sen vidare till en lekpark där jag fick fotografera en massa fina blommor medan N och A roade sig xD Blev även middag på Restaurang Grappa, en jäkla massa mat som inte gjorde sig rättvis på bild. Men till förrätt tog jag en räkbruchetta och till huvudrätt blev det pasta :) När vi ätit färdigt kom A's gamla klasskompis (och tillika F1-polare) dit och gick runt med oss inne i stan. Klockan var rätt mycket när vi tog bilen och körde hemåt, men vi hade en riktigt trevlig dag! Och Eskilstuna vill jag tillbaka till, jättefin och mysig stad var det (även om den var under ombyggnad just då).
 
 
 
En fin staty som stod vid torget, mamman som håller upp sitt barn :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback