Två små goda gärningar

I förrgår var det en dam som kom och gick med en riktigt stor resväska och en liten. Hon skulle gå ner för trappen till tunnelbanan och jag kom precis när hon skulle lyfta upp väskorna och gå ner. Jag frågade om hon ville ha hjälp med väskorna, varefter hon tittade glatt på mig och sa:
 
"Men åå, vill du hjälpa mig? (med förvånande ton) Kan du ta den stora väskan? Den är väldigt tung."
"Absolut", sa jag och bar ner den åt henne. 
 
Hon tackade mig så hemskt mycket och blev verkligen glad av hjälpen - och då blir man ju så glad själv :)
 
Den andra lilla goda gärningen jag gjorde, var igår när vi var på Maxi och handlade. Då var det en ganska kort dam som stod och tittade upp på något typ av socker som stod en bit in på hyllan högst upp. Jag frågade direkt om hon ville ha hjälp med att ta ner något, och jag blev lika glatt bemött den här gången. Hon lät nästan förvånad hon med, och tackade så mycket. Som sagt, det är svårt att inte bli glad själv :) 
 
Jag ville inte komma någon vart med att jag var duktig eller så, utan bara uppmuntra folk till att göra såna här små saker. För förutom att den personen man hjälper blir glad, så blir man så glad själv av att få hjälpa till :)
 

Kommentarer
Faster Mona säger:

Helt rätt Lina fortsätt så <3

Svar: Absolut, det ska jag göra! Kram<3
Helbraflinga

2014-12-10 | 21:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback