23 januari 2014

Idag är det ju den 23 januari. Den här dagen är inte bara min morfars 75-årsdag (STORT GRATTIS!) utan även den dagen då det bara är en månad kvar till Öppet Spår. Man hade ju kunnat önska att det inte skulle vara den mest snöfattiga vintern sen jag vet inte när...
 
Men i alla fall, som kanske de flesta som kikar in här vet, så tävlade jag i längdskidor när jag var yngre. Tror jag slutade 2001, vilket nu alltså är 13(!) år sedan (herregud vad tiden går fort!)... I tisdags var det dags för en liten comeback i det snöfattiga Stockholm, nämligen Söderskidan. På Nacka Golfklubb hade de skrapat ihop lite snö som de sedan hade gjort ett 2,8 km spår på. Vi damer åkte två varv och herrarna åkte tre. Det här var ett av de första passen på snö för i år och det var både tungt, kul och svårt. Tungt, eftersom man inte är särskilt tränad (borde ha varit det nu, jag vet). Kul eftersom man inte tävlat på länge, kände lite av den gemenskapen det blir på tävling och för att få testa sin kapacitet. Svårt var nog ändå det som beskriver allting bäst, vissa ställen hade inga spår, andra ställen hade ingen snö och det tredje stället hade djupa spår av lössnö. Så ja, summa sumarum; skidorna mådde inte så bra, det gick inte att åka "normalt" och det är fortfarande långt kvar innan jag har de välbehövliga milen i benen. MEN, jag höll mig på benen och har min comeback gjord ;)
 
Ikväll är det träning igen :) Det har snöat från igår kväll, om än lite, men har nästan stannat av nu. Får hoppas på att det har kommit märkvärt mycket ute på golfbanan i alla fall, så man slipper skrapa sönder skidorna ännu mer idag...
 
Nu - kaffe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback