Jul och Nyår 2013

Då var jag tillbaka till bloggandet igen, känns som att det är så alla mina inlägg börjar. Men jag skulle vilja få en ändring på det nu, det kanske ska vara mitt nyårslöfte 2014... Nej inte löfte, men något att tänka på i alla fall. Och måste verkligen fixa till min design också, den ser tråkig ut!
 
Jul och nyår har varit riktigt mysigt, har hunnit med att fira 3 olika julaftnar och en mysig nyårsafton med min kära A. Första julaftonen var helgen innan jul. Då kom A's mamma + sambo och A's bror + tjej hem till oss och firade jul med mig, A och N. Det blev en hel del julklappar till N, som han glatt lekte med. Sen fick även vi vuxna paket, i form av ett julklappsbyte. Jag lyckades få fina "All in one"-glas, som man kan ha till dessert, drinkar eller lite vad man nu vill. Annars blev det glögg, pepparkakor, rocky roads, skumtomtar och julbord :) Och jäklar va mat det blev över!
 
 
På måndagen sen packade jag och A in oss i bilen och åkte mot Sandviken och mina föräldrar. På julaftons morgon gav jag och älskling varandra julklappar och då fick jag en slalomhjälm - jag har verkligen behövt en ny sån, så det var toppen! Julaftonen firades hemma hos mormor o morfar, med kusinerna+föräldrar där i vanlig ordning. Fika, Kalle Anka, julklappsutdelning med tomte, och Svensson Svensson på kvällen. Mycket gott att äta även här! Fick alldeles för mycket julklappar, jag som knappt sagt att jag ville ha något. Men en gjutjärnsgryta från Le Creuset och presentkort på IKEA fick vi :) Sen fick jag diverse skidgrejer (eftersom jag är anmäld till Öppet Spår om nån missat det), som ett vallakit, vätskebälte och underställ. Även en fin ljuslykta fick jag av Linnea. Hade gått och funderat på att jag skulle vilja ha ungefär en sådan i nya bokhyllan, men hade inte sagt det till någon. Så den passade perfekt!
 
Foto: Kusin Lisen
 
 
 
På juldagen sedan åkte jag och A in till Valbo för att kolla på reorna, men de hade visst bara öppet på Elgiganten och Media Markt, så det fick bli lite kikande där inne innan vi åkte hem igen. Eftermiddagen spenderades sedan hemma hos mamma och pappa, med julbord och julgodis även här. Kusinerna med föräldrar samt mormor o morfar var med även då. Trevligt :)
 
 
Annandagen bestod av hemfärd och slappande, sen kom A's pappa och bror hem till oss på fredagen. Då blev det mer julklappar (mest till N förstås), mat, fika och umgänge.
 
Nyårsaftonen sen spenderade jag och min kära sambo helt ensamma. Vi lagade iordning en trerätters middag som bestod av Råraka till förrätt, Oxfilé Wellington till huvdrätt och Pannacotta med rabarberkompott till efterrätt. Till allting blev det prosecco, rödvin och espresso med avec. Var väldigt skönt att det bara var vi två på nyår, efter allt farande och alla uppstyrda middagar och så. Tittade sedan på alla nyårsraketer och skålade in det nya året på balkongen, det var mysigt det med :) Hoppas ni alla (inte för att jag tror att ni är så många) också har haft ett bra slut på 2013!
 
 

Kommentarer
Sarah - Mamma till Julia, född 130207 ♥ säger:

Fick inte A ha Neo varken på jul eller nyår? :O
Kul att du skriver igen, tycker gott du kan ha det som löfte så man får veta lite vad du gör där nere i fjollträsk! ;) ♥

2014-01-16 | 15:42:59
Bloggadress: http://sarahclasson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback