Kalas & Fest

Det går inge bra för mig att hålla det här med bloggandet uppe, rätt som det är har det gått en vecka igen.. I helgen hade vi i alla fall kalas för Neo, hans farmor + sambo och farbror + tjej kom hem till oss och firade. På förmiddagen bakade jag dumlekakor och gjorde tårta, första tårtan jag har gjort helt själv tror jag. Såklart kan man inte lyckas på en gång, utan jag brände vid marsankrämen nåt så fruktansvärt. Det var blande det vidrigaste jag smakat på nånsin faktiskt.. I och med att jag brände marsankrämen och hällde ut den, skulle börja göra ny osv, så glömde jag ju såklart bort kakorna som stod i ugnen. De hade stått 6 minuter för länge, så de hade fått lite mer färg än vanligt, men som tur var gick dom att äta i alla fall. Nästa gång blir det i alla fall timer på allt som ställs in i ugnen, och sen kanske man inte ska göra allting på en gång heller. Fick hjälp av A som fixade ny marsankräm så den kunde stå och svalna tills jag skulle göra tårtan. Tårtan blev en vanlig princesstårta (prinstårta?) med tårtbottnar, hallonsylt, marsankräm (god sådan den här gången) och vaniljgrädde i. Hittade ljus i form av bilar som jag hade köpt till Neo, så såna blev det på, vilket uppskattades av lilleman :)
 
 
A's mamma +1 stannade kvar hos oss över natten sen och var barnvakt på kvällen, då vi var bortbjudna på examensfest hos Lisa & Filip. Lisa hade pluggat klart sina 5 år till jurist, så det skulle firas! Det bjöds på champagne med lite tilltugg, vi fick gå en tipspromenad och sen satt några av oss och "lekte". Ni vet när alla skriver ett namn på en lapp och sätter den på någon annans panna. Sen ska man ställa frågor som de andra bara kan svara ja eller nej på. Det var kul :) Vid ett-tiden åkte vi hemåt, och fick sedan en välbehövlig sovmorgon på söndagen. Efter frukosten gick vi ut i kylan och testade Neos present - bobben (säger folk bob eller snowracer?). Den tyckte han var riktigt rolig :)
 
Efter att A's mamma +1 hade åkte hem gick jag och A en promenad i solen med N sovandes i vagnen. Gick till Alby för att kolla hur det var med skidspåren. Möttes av väldigt mycket folk, mycket barn som åkte pulka, bob, stjärtlapp, skidor osv. Men spår var det väldigt dåligt med, så jag lät skidorna ligga hemma... Suck! En mysig promenad blev det i alla fall <3

Kommentarer
Sarah - Mamma till Julia, född 130207 ♥ säger:

Noooo inte lilleman! Får klåda på hela kroppen av det ordet ;)

Svar: Haha jaså, får väl låta bli med det då, det bara kom upp där ;)
Helbraflinga

2014-01-30 | 00:22:14
Bloggadress: http://sarahclasson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback