Första myggbetten

I söndags (när vi var sådär lagom sega efter lördagens inflyttningsfest) var jag och bästa sambon ute och gick en stund på dagen. Hittade en "ny" väg igen som vi var tvugna att prova. Vägen övergick till stig genom skogen och det var så grönt och fridfullt, med kvittrande fåglar som enda ljudet. Hann inte mer än stanna till en minut innan jag hade fått fyra (!) myggbett. De fyra första för den här säsongen. Tre stycken på vänster ben och ett på höger vrist. Började ju klia som vanligt, men tänkte inte så mycket på det. Sen i måndags eller tisdags (kommer inte ihåg) kände jag att det var alldeles hårt runt ett utav myggbetten, förutom att de var svullna som vanligt. Tittade senare och såg att jag hade ett stort blåmärke runt ett utav myggbetten, ca 8cm i diameter. Har aldrig sett det förut, så jag var tvungen att googla det. Men efter vad jag fick fram verkde det inte vara något farligt (nån får gärna rätta mig om jag har fel), utan att det bara var de röda blodkropparna som gått sönder vilket gjorde att själva blodfärgämnet gick ut i vävnaden. Men lite läskigt känns det ju ändå...
 
Är det någon mer som brukar få blåmärken av sina myggbett?

Kommentarer
Sarah - Mamma till Julia, född 130207 ♥ säger:

"Bästa sambon", har du en sämsta sambon och en mellanbra sambon också? :D

#drygtjej :D haha, pusspåre!

Svar: Haha ja det är väl klart, har inte alla det? ;) Ja, lite dryg tjej ;D
Helbraflinga

2014-06-04 | 20:38:49
Bloggadress: http://sarahclasson.blogg.se
Hanna Karlsson säger:

Skönt med skogspromenad men inget vidare med myggbetten. Just därför gick vi på cykelvägarna ikväll....

Svar: Ja det var nog ett smart val, om man vill slippa myggen :) Synd bara att de kommer fortsätta hela sommaren..
Helbraflinga

2014-06-10 | 23:35:40
Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback