Midsommar 2014

Som det flesta år brukar vara, så var det dåligt väder på midsommar även i år. Eller förra året var väl bra i jämförelse.. Men, vi ha det trevligt ändå! :) Efter lunch hämtade vi Neo och åkte ut till A's mammas sambos stuga en bit ifrån Enköping. Där var även A's mamma + sambo, A's bror och Adam (som var med till Prag). Eftersom att vi kom så sent och på grund av det dåliga/kalla vädret blev det ingen midsommardans runt någon stång för oss, utan vi var kvar i stugan istället. Det var hyfsat väder en stund, så vi satt faktiskt ute och fikade rabarbercheescake med jordgubbar och banan-och-kokostårta på eftermiddagen :) Goda tårtor båda två! Efter lite lek och mini-krocketspelande (ja A's mamma hade köpt ett urgulligt krocketset för barn) blev det senare dags för mat. Till förrätt fick vi grillad halloumiost och persika med sallad - riktigt spännade och gott var det, jag som annars inte brukar tycka om halloumi. Till huvudrätt sedan blev det den traditionsenliga sillen, med kok potatis, hemgjort potatissallad, köttbullar och prinskorv. Sill är ju aldrig heller något jag tyckt om, men i år var det faktiskt gott, skärgårdssillen framför allt. Det är något speciellt med den där släkten, dom får mig att tycka om saker jag aldrig tyckt om förut.... Hihi :) 
 
Dom har det så fint där ute..
 
Bild från altanen :)
 
Fina detaljer - även en liten blöjrumpa kom med på bild ^^
 
 
Kom på mig själv med att inte knäppa en enda "midsomrig" bild, men några andra på hur det ser ut runt stugan och liknande blev det i alla fall. Under kvällen var det fotboll som såklart tittades på, eller männen i stugan tittade på den i alla fall, jag satt mest och tittade i inredningstidningar xD 
 
Under natten blev det strömavbrott där ute, trodde vi. Egentligen var det jordfelsbrytaren som slagit ifrån. Vaknade av att det var kallt i pannan och försökte slå på elementen, men det gick inte. Som tur var hade vi varma täcken, så man kunde somna om igen. Var inte bara vi som sov sen fram till halv nio, nio, utan även Neo. Skönt för alla :) Vid elva blev det en sväng till Nibble Gård för att titta på djuren, och i butiken såklart :) De har så mycket fina saker där och jag tror vi köpte halva butiken - haha nej men nästan ;) Blev ett durkslag, vaniljsocker- och bakpulverburkar, marmelader, små skyltar att hänga på mjöl-, havregryns-, socker-, mysli- (m.fl.) -burkarna mm. Ska försöka mig på ett kort nån dag på grejerna :)

Kommentarer
Cissi säger:

Låter som ni haft en bra midsommar ;)

2014-07-02 | 11:01:35
Bloggadress: http://nastanperfekt.blogg.se
Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo säger:

Wow vilket vackert ställe!

2014-07-06 | 07:28:45
Bloggadress: http://www.emmgus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback