Konsten att sova för mycket

Trodde verkligen inte att jag skulle komma till den här punkten i helgen, men jag tror att jag fick för mycket sömn! :O Från att ha gått runt och varit trött varje dag i flera veckor och verkligen längtat till den där dagen med sovmorgon, så fick jag alltså mer än tillräckligt med sömn i helgen (eller ja, kanske inte inatt men...).
 
Båda nätterna, fre-lör och lör-sön, blev det ungefär 9 timmars sömn. På lördag morgon ställde vi till och med klockan för att inte sova bort mer av dagen. Som jag skrev i förra inlägget så blev det promenad och paketuthämtning på förmiddagen innan Vinterstudion äntligen satte igång (med längdskidtävlingarna från Bruksvallarna). Nu blir man bänkad helgerna framöver ;) På programmet för dagen var det damernas 10km och herrarnas 15 km fristil - lopp som som Charlotte Kalla och (skidskytten!) Fredrik Lindström lyckades vinna.
 
På eftermiddagen sen åkte vi till Maxi för att handla, veckohandla plus handla till allt julgodis jag tänkt göra. Så det blev en hel del - och tog faktiskt ungefär 1,5 timme :O Men jag sa innan att jag inte ville stressa runt bland allt folk, plus att vi tog det lugnt och gick runt i juldelen en stund :) När vi kom hem blev det att fixa iordning en Texas chili som fick stå och puttra ett bra tag på spisen.
 
På kvällen var vi sedan uppe till tolvtiden (länge för att vara oss, jag vet xD) efter att ha haft en mysig ost och kex-kväll med lite vin och en film. Ja det blev faktiskt rätt lite vin, jag drack bara ett glas sen kände jag inte för något mer. Det fick bli ramlösa i stället. Så det var skönt att sedan vakna på söndagen, kl 9 (!), och varken känna sig trött eller att känna av vinet :)
 
Ost, kex, fikonmarmelad och rödvin - Mums!
 
Igår kväll när det var dags att lägga sig var det däremot betydligt mycket svårare. Låg och vred och vände på mig från halv elva till tolv. Jag var verkligen inte trött och funderade bra länge på om jag skulle gå upp och göra något annat. Till slut somnade jag efter andra försöket att räkna får ;) Haha ja jag vet, men jag var ju tvungen att testa något (och det har faktiskt hjälpt förut - tro det eller ej). Jag vaknade sedan flera gånger under natten också, trots att N var så duktig och sov i sin säng hela natten, men är ändå förvånansvärt pigg idag. De där extratimmarna i helgen kanske fortfarande räcker till...
 

Kommentarer
Me & My Baby Dolls säger:

Åhh skönt att få sova ut!!

Svar: Ja det var det verkligen, men inte lika skönt när jag inte kunde sova natten till måndagen sen :P
Helbraflinga

2014-11-25 | 11:43:41
Bloggadress: http://mybabydolls.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback