Pepparkaksglögg

I söndags tog vi oss en välförtjänt sovmorgon, Neo sov ända till åtta! Då blev det direkt ner till tvättstugan (som vi bokat kl 7, eftersom att vi brukar vara vakna då) för att slänga i några maskiner med tvätt, sängkläder och N's ytter-/dagiskläder som var jättesmutsiga. Vi passade även på att tvätta en maskin inne samtidigt, så fem maskiner fick vi totalt ihop på två timmar - bra gjort av oss!
 
Vid tolvtiden åkte vi och lämnade N hos hans mamma, för de skulle iväg på kalas. Jag och A åkte istället till Farsta centrum och gick runt där och köpte med oss lite julgrejer, en gjutjärnsstekpanna (de hade 20% på stekpannor på cervera) och underkläder till mig - äntligen! Sen veckohandlade vi innan vi åkte hem.
 
En sak som jag sprang på inne på ICA var Saturnus glögg. De hade pepparkaksglögg, lusseglögg och päronglögg och jag fick med mig en flaska var av de två förstnämnda i alla fall. På kvällen tog vi och smakade pepparkaksglöggen :) Jag tyckte det var en god glögg, men den hade inte särskilt mycket pepparkakssmak i sig. Jag funderar dock på om jag tycker så för att jag är van att äta pepparkakor till vanlig glögg och att jag därmed redan tycker att vanlig glögg smakar lite pepparkaka, eller för att det helt enkelt inte var så mycket av den smaken. Ska göra ett senare test med den och vanlig glögg bredvid varandra samtidigt så får vi se ;) God var den i alla fall, oavsett om den smakade pepparkaka eller ej! 
 
 

Kommentarer
Petra säger:

Det lät som en spännande glögg, man kanske ska prova den? :D

2014-11-19 | 19:25:49
Bloggadress: http://demonornot.blogg.se/
Camilla säger:

Har hört både ris och ros om pepparkaksglöggen, antar att smaken är som baken :P Själv har jag päronglöggen hemma, ska testa den till första advent :) Och även jag säger pass på skinkjobbet, skulle aldrig kunna variera den i 24 olika recept, haha! Skulle även bli kräkless :p

Svar: Jo men så är det väl alltid, och det är väl tur det ;) Jag ville köpa päronglöggen också, men sambon suckade åt mig redan vid första flaskan, så jag tog de två jag helt ville prova först. Men vi får ta och dricka upp dem så kanske jag kan köpa päron också ;)
Nej verkligen inte, man äter väl julskinka på mackan, sen då? ;) haha nästan i alla fall.
Helbraflinga

2014-11-20 | 06:17:56
Bloggadress: http://radhuslivet.blogg.se
Småstadsfrun säger:

Den här har jag med köpt hem men ännu inte provat, ska bli intressant att se vad vi tycker om den. Själv är jag inte någon storgillare av glögg medan mannen förmodligen skulle kunna leva på det året om..

Svar: Ja jag tycker att det är jättegott, men året om kanske skulle vara lite tjatigt ;) Plus att det inte skulle vara jul-speciellt då längre.
Helbraflinga

2014-11-20 | 14:39:03
Bloggadress: http://www.smastadsfrun.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback