150 kg

Igår kom jag äntligen upp till min vikt som jag länge strävat efter, nämligen 150 kg i benpressen på gymmet. Jag vet inte vad som är normalt att klara som tjej (om man började gymma för mindre än ett år sedan), men jag har i alla fall velat komma upp till 150, det har liksom känts som en kul vikt att nå. Innan vi var till Paris kom jag upp på 147,5 kg och då hade jag tänkt klara av 150 kg efter att vi kommit hem. Istället blev jag sjuk och gymmandet uteblev i 2 veckor (och nån dag). Så eftersom jag varit borta ett tag och även sjuk, så började jag om från 120 kg. Ökade 5 kg per gång i början, men trappade sedan av till 2,5 när det började bli tungt igen. Så nu är jag äntligen där! A "tror" dock att jag kommer upp till 200 kg till jul, alltså en ökning med 5,5 kg i veckan... Jag tror inte på det för fem öre! xD
 
Det finns många olika varianter på benpressar efter vad jag förstått,
men såhär ser "min" ut.
 
Jag var så stolt sen när jag åkte hem, satt och instagrammade (det ordet finns väl med i svesnka ordlistan snart?) och när jag tittade upp så ser jag att det står namnet på hållplatsen efter vår, i bussen. Klant! Jag var alltså för inne i allt för att ens reagera på att jag var hemma.... Blev en liten extra promenad hem sen ;) haha.

Kommentarer
Siri |Diabitfit| säger:

Härligt! :D

2014-10-22 | 15:27:34
Bloggadress: http://sirinilsson.se/
Camilla säger:

Oj, jädrans! Bra jobbat! Du är verkligen värd en härlig kväll ute! Hoppas du får riktigt roligt :)

Svar: Tack så mycket! :)
Helbraflinga

2014-10-24 | 14:03:11
Bloggadress: http://radhuslivet.blogg.se
Mamma Mindy säger:

Skönt med träning :)

Svar: Det är det absolut! :)
Helbraflinga

2014-10-25 | 13:25:32
Bloggadress: http://blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback