En helg med många träffar

Det här inlägget kommer långt efter vad jag egentligen tänkt, men eftersom att jag påbörjat det så tänkte jag att jag skulle skriva det klart. Förra helgen var jag hemma hos mina föräldrar, så på fredagen jobbade jag halvdag, och A med faktiskt. Medan han var på väg mot Arlanda och senare Kroatien tog jag bussen "hem" till Sandviken. Hade en riktig längtan efter att få träffa alla, så det var riktigt kul att komma iväg :) 
 
Jag var framme på resecentrum vid 15.35 och gick och satte mig utanför Idas jobb - hon slutade nämligen 15.50. När hon kom ut fick jag en stor kram och vi började prata om när vi senast sågs, men ingen av oss kom riktigt ihåg när det var... En bra bit över ett år sedan kom vi i alla fall fram till att det var - inte okej! Vi åkte in till stan och satte oss på Hansens Café. Ingen av oss hade varit där sedan de byggde om (för typ ett år sedan), men mysigt var det. Det var så kul att träffa henne och det kändes som att det inte alls gått lång tid sen vi sågs senast, förutom det lilla faktum att det hänt en hel del i våra liv sen dess... :) Vi satt där och pratade om allt i 2 timmar, sen var det dags att åka hem till mina föräldrar+systrar för middag och även faster+man som skulle komma på besök. Men Ida, du måste komma ner till Stockholm snart, jag saknar dig redan! Efter vi ätit kom faster+man hem till mina föräldrar, så då blev det äppelpaj och en massa prat :) riktigt kul att träffa dom igen också.
 
Här är en gammal bild på mig och Ida från Studenten 08 :)
 
På lördagen tog vi det lungt, blev stor frukost och sen, trots att vädret inte var det bästa, gick jag och systrarna ut i området för att knäppa lite kort. Blev en hel del höstbilder och även bilder på mina stövlar som jag tänkt visa:
 
Ljusbruna Novita Progetto (och för övrigt jeansen som gick sönder igår som jag skrev om då...)
 
Roliga systrar jag har som ska hålla på knäppa selfies hela tiden,
då kunde man ju inte vara sämre själv ;) haha
  
Senare på eftermiddagen kom mormor o morfar och kusin Eric med föräldrar hem dit för att fira pappa som fyllt år, så det blev lite presenter. Av oss fick han ju helgen innan en startplats i halvvasan :) Var jättetrevligt åter igen att få umgås (och äta gott) med alla. Pratade även med älskling en stund i telefon och hörde att han hade det bra <3 
 
På söndagen blev det lite lätt frukost, iordningfixande och sen sa jag hej då till faster+man och åkte upp på stan för att träffa Jessica. Först hade vi tänkt fika/äta på Waynes, typ det enda stället i Sandviken som har haft öppet på söndagar. Men tydligen hade de bestämt sig för att sluta med det, så jag googlade lite och kom fram till att Marangoni hade öppet på söndagar (det stod det i alla fall på deras hemsida). Men när vi kom dit satt det en lapp med öppettider på dörren där det stod att de bara hade öppet måndag till lördag... Så det fick bli en liten promenad till Jensas grill ändå, som vi fått ta nån gång förut också :P Beställde lunch där och satt och åt och pratade ett bra tag. Helt plötsligt hade det gått fyra timmar! Tror visst att vi hade lite att prata om, eller vad säger du Jessica? ;D Jättekul att ses igen var det i alla fall :)
 
Sen på kvällen blev det middag och överbliven efterrätt från lördagen med familjen och upp kl 5.15 morgonen därpå för att ta tåget tillbaka till Stockholm.
 
Instabild på den kaloribombade kladdkakan + glass
 
Nu ska jag bara ta mig för att skriva om resan till Dubai i något inlägg också. Så håll utkik!

Kommentarer
Jessica säger:

Hahahaha ja det hade vart kul att se vad klockan hade blivit om jag inte var tvungen att åka :D

Svar: Ja verkligen ;D
Helbraflinga

2014-10-18 | 19:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback