Guldbröllop

Fredagen fick inleda helgen med efterlängtad tacos (med färsk ananas - jag tror jag blivit beroende av det) och sen lite fixande med fyllningar till tårtan. På lördagen sen vaknade vi strax efter sju och gick direkt ut till tvättstugan med sängkläder och handdukar, idag var det 60-gradertvättarnas tur. In sen och åt frukost innan jag gick ut till tvättstugan igen och männen (ja A kallar faktiskt N för man också, haha) åkte iväg på dans. Under tiden de var borta hann jag fixa en hel del tvätt, städa, diska och plocka undan hemma. När de kom hem igen fortsatte jag med tårtan, varpå Neo fick smaka och godkänna fyllningarna. Han tyckte de var väldigt goda och ville ha mer hela tiden, dock så tog ju fyllningarna "slut" sen, så han fick vänta till tårtan serverades...^^ Fyllningarna jag gjorde var kokosmousse och blåbärsmousse, sen spacklade jag tårtan med vit chokladsmörkräm innan den vita marsipanen fick åka på :) Inspiration och recept kom till största del från Bliminjäst.
 
Vid tvåtiden åkte vi in till stan och hämtade upp min kära mormor och morfar som var på besök i huvudstaden. Primärt för att fira deras 50-åriga bröllopsdag, men även för att hälsa på oss kan man ju säga ;) De hade haft det jättetrevligt på teatern med mat och föreställning, och hade sedan sovit gott på hotellet jag bokat till dem - vilken tur! :) Hemma hos oss bjöd vi på tårtfika, i farmors gamla fina servis (den betyder väldigt mycket för mig!) och det verkade som att tårtan gick hem :)
 
Guldbröllop, tänk att de hållit ihop så länge... <3
 
De var kvar hela eftermiddagen, och efter att vi varit ute en stund i lekparken och lekt lite inne med N så bjöd vi även på kycklingpaj innan de skulle åka hem. Var så himla roligt att de kom hem till oss och att de äntligen fick se hur vi bodde! Mormor och morfar, ni får mer än gärna komma ner igen snart! :)

Kommentarer
Anonym säger:

Fin servisen♥

2014-10-20 | 14:39:34
Cissi säger:

Vilken fin tårta och vad goda fyllningar! ;)

Sv. Tror vi har namn klart, men får vara hemligt tills hon är här...

2014-10-22 | 12:02:59
Bloggadress: http://nastanperfekt.blogg.se
Erika säger:

Så mysigt! Å den där tårtan ser inte fy skam ut ;)

Svar: Ja det var det verkligen! Tack, den blev riktigt bra om jag får säga det själv :)
Helbraflinga

2014-10-22 | 22:37:12
Bloggadress: http://glitterivardagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback