AW, lägenhetsfix och middagsbjudning

I fredags var jag ut på AW efter jobbet, med ett gäng just därifrån. Vid åttatiden hade vi fått bord för 11 stycken på Jimmys Steakhouse, så dit promenerade vi. Blev direkt på huvudrätten där de flesta beställde Pulled Pork - var nog den bästa Pulled Porken jag ätit tror jag - riktigt gott! :)
 
Långkokt fläskkarré i honungsbarbeque, lök och vitlök,
serverad med tortilla, gurk- och senapsmajonäs, rödlökschutney (sjukt god!),
babyspenat, majskolv och pommes frites blandat med sötpotatisstrips.
 
På lördagen fick jag sovmorgon till strax efter nio och hittade min kära sambo pluggandes när jag kom upp, duktigt tycker jag :) Vid tvåtiden kom min familj ner för att hjälpa till med min gamla lägenhet. För de som funderar har vi hyrt ut min och syrrans gamla lägenhet i andra hand ett år, men nu är det dags att lämna tillbaka nycklarna till Tyresö Bostäder. Först åkte vi och åt lunch, blev den klassiska avokadosalladen på Hörnet i Tyresö Centrum - gott! :) Väl i lägenheten blev det att plocka ner/bära ut de sista grejerna, så som lampor, en badrumsmöbel, matbord+stolar, några tavelhyllor och lite så. Sen spackalde vi även igen lite hål i väggarna. Tog väl ungefär 2 timmar totalt, med lite extrastädning.
 
Till middag lagade vi svamprisotto med fläskfilé, och till och med Lotten (som inte brukar gilla svamp) tyckte att det var riktigt gott! Blev tyvärr ingen bild på maten, som för övrigt var jättegod, men däremot på efterrätten. Den här gången testade jag vaniljpulver istället för vaniljstång i pannacottan - och det blev ju lika bra det med, ännu enklare att använda bara!
 
Vaniljpannacotta med hallon :)

Kommentarer
Me & My Baby Dolls säger:

Jimmys Steakhouse är såå bra!!

Svar: Det är det verkligen! :)
Helbraflinga

2014-10-02 | 14:06:21
Bloggadress: http://mybabydolls.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback