Nytorget med vänner

I fredags hade det sedan länge varit bestämt att det skulle bli AW för vår del. Eftersom det är så svårt att hitta ett datum som passar fyra olika par, så blev det till slut den 12 september som i alla fall tre av paren kunde på.
 
Vid halv fem-tiden tog jag och A pendeln mot Trångsund (aka Trångkan) där Sandra och även hennes Robban var. Där blev det dryck och lite snacks i väntan på Filip och Lisa som sedan kom dit en stund innan sju. Efter mer snack och lite mer att äta/dricka gick vi sedan mot bussen allihopa och åkte in mot stan. Filip hade bokat bord för oss alla på Nytorget 6. Tur man har folk som har varit på lite olika restauranger, för jag själv har så dålig fantasi ;) Då alla var hungriga, plus att vi ätit lite snacks innan, så gick vi direkt på huvudrätten. För mig blev det:
 
Rotigrillad porchetta med tryffelpure, bakade smålökar och kantareller
 
Min rätt blev även kallad "grisbulle" under kvällen, eftersom det var en stor "skiva" gris som var rullad med fyllning och sedan helgrillad. Det jag fick var sedan en skuren skiva av hela rullen, som en rulltårta/bulle ungefär ;) Efterrätten sedan blev för min del:
 
Grillad ananas med mjölkchoklad, havssalt, vaniljglass och brownie
 
Båda maträtterna var riktigt goda, men jag fick väldigt ont i magen på slutet. Det känns inte som att jag fick det utav för mycket mat eller så, utan det gjorde ont på ett helt annat sätt. Kanske att jag fick ont av bubblet vi drack hemma hos Sandra innan vi åkte in mot stan, för jag fick nämligen det i Paris efter Moulin Rouge också, och det var samma champagne... Känns ju konstigt, och väldigt tråkigt om det skulle vara så - för champagnen var väldigt god :) Men förutom den magknipen/värken så hade vi en väldigt trevlig kväll, och jag är glad över att jag fortfarande träffar de två personer (Filip och Sandra) som var de första jag faktiskt pratade med i högskolan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback