Obehagligt spänt + Träningsförbud

Igår var jag hos naprapaten - igen, kanske man ska tillägga. Har ju gått dit lite till och från sedan förra hösten tror jag det är. Brukar alltid vara så stel i nacke-rygg-partiet och får ofta huvudvärk av det. I omgångar har det blivit bättre.
 
Den här gången var det inte därför jag gick dit, utan för att jag haft ont i axeln i sen i somras. Har hela tiden trott att det varit ifrån när jag började med en ny övning på gymmet, nämligen Hantellyft åt sidan. Fick en, vad jag trodde var, väldig träningsvärk efter första gången. Vilket iofs inte hade varit så konstigt, då det var en ny övning. Men jag hade ont i 3-4 veckor, och dum som jag var trodde jag att det skulle lägga sig själv... När sedan den ihållande smärtan la sig hade jag fortfarande känningar i axeln och alla rörelser med armen gick inte att göra som vanligt. Ibalnd fick jag ont, men mest kändes det bara att det var någonting där. Jag testade även att börja köra den övningen på gymmet igen, med tanken på att "gör det inte ondare blir det nog inte värre", men det var nog dumt även det.
 
Igår var jag alltså hos naprapaten. Han trodde, liksom jag, att min smärta kom från den där övningen och sa att det ofta kan bli så med axelövningar. Jag fick några utlåtanden om min axel, och det var bland annat att det var obehagligt spänt på baksidan av stället där armen, axeln, bröstkorgen "möts". Han tryckte på en punkt han hittade där och det strålade ut i antingen framsidan av axeln, där jag hela tiden haft mest ont, och även ut i hela armen och tummen. Fyfan va ont det gjorde! Han sa att jag var mer spänd än jag själv trodde och att jag skulle komma tillbaka nästa vecka. Så det är inbokat nu!
 
Till råga på allt så fick jag träningsförbud med alla axelövningar, särskilt där jag har händerna över axelhöjd. Får bli ben- och bålträning ett tag nu (jag som har sån sjuk träningsvärk i benen) och kanske lite biceps/triceps istället. Starting tonight!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback