Örebro Raceday

I helgen var vi till Örebro, jag och min fina sambo, för att titta på Örebro Raceday. Vi åkte vid niotiden på lördag morgon/förmiddag och var framme vid halv tolv ungefär. Egnetligen var det incheckning på hotellet först kl 14, men vi frågade om det var möjligt att checka in då vi kom dit, och det var det. Så vi gick upp och tittade på rummet, lämnade väskorna och gick sedan ut för att möta A's kompis Kenta. Vi gick sedan runt lite inne i stan, bort mot Race-området. Men eftersom att det var ett "stint" som höll på just då bestämde vi oss för att gå dit först när nästa började. Medan vi väntade satte vi oss på en uteservering i solen. Jag som kände mig lite bakis och fortfarande hade lite småont i magen sedan dagen innan nöjde mig med en ramlösa medan de andra två tog öl :P
 
När klockan blev halv två gick vi in på Raceområdet (som i princip enbart bestod av killar/män, eller som jag, tjejer som följde med sin pojkvän in, haha) och ganska snart började alla bilar komma ut. De körde och visade upp sig och lät en hel del, och tro det eller ej, det var rätt kul att se ;) Kanske var för att det mestadels var riktigt snygga bilar som åkte förbi och jag fick stå och fota allihopa. Var rätt svårt att hinna få med dom på bild dock, så några bilder blev väldigt tomma om man säger så xD men här kommer ett urval:
 
(klicka för större bilder)
 
När Marcus Ericsson kom ut på banan i F1-bilen var det ännu svårare att fotografera. För det första gick det väldigt snabbt, och för det andra ställde sig alla upp och gick ner mot staketet..
 
 
Här är min absoluta favorit - Bumbelbee ;D 
 
Efter att vi kollat på alla körande bilar, gick vi runt och tittade på dem stillastående en stund, plus F1-shopen där två vissa personer ville kolla ;) Sen blev det en ganska lång promenad runt hela Race-området innan vi stannade till på stortorget för en fika ;) Det blev en macka med typ10 olika sorters pålägg (ja jag var hungrig) och en latte för mig :)
 
Haha ^^
 
Blänkande fint ska det va' 
 
Det är något speciellt med gula bilar alltså... ;)
 
Efter vi suttit och fikat och därmed blivit lite piggare tog vi en promenad ner mot Stadsparken. Gick förbi det fina slottet på vägen dit, där det var ett bröllop som pågick/precis var avslutat. Stadsparken var riktigt fin, och stor! Det fanns hur mycket blommor som helst, vilket var en fröjd för mig och min kamera ;) hihi. Fanns även en jättestor lekpark, eller flera delar faktiskt, där inne som säkert Neo hade tyckt om. Vi får ta med honom nästa gång kanske :) När det sedan närmade sig Kentas avgångstid följde vi med honom bort mot tåget och gick sedan upp på hotellrummet för att fixa iordning oss för kvällens restaurangbesök.
 
Fortsättning följer...

Kommentarer
Hanna Karlsson säger:

Det låter som en rolig dag!

Svar: Det var det :)
Helbraflinga

2014-09-18 | 09:27:02
Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback