Sommarhelg i September

Borde egentligen ha publicerat det här inlägget betydligt mycket tidigare i veckan, men hade inte fixat med bilderna. Och nej, jag ville inte lägga ut det utan dom ;) men men...
 
Förra veckan var N's dagis stängt på torsdagen och fredagen, så pappa A var hemma med honom. På fredagen flexade jag ut och åkte med dem till Enköping för helgmys och diverse släktträffar :) Vid elva var vi framme och passade först på att överraska A's farmor och farfar, som blev glada och överraskade över att vi kom. N hittade en gammal spinnrock där inne som han tyckte var riktigt roligt att trampa på ;)
 
Eftersom det skulle bli fint väder kände jag mig tvungen att prova min nya klänning som jag köpte (på rea) i Paris. Trodde jag skulle få frysa, men det blev väldigt varmt till slut :)
 
Vid halv ett gick vi ner till stan och mötte upp svärmor, som slutade jobbet då, och Benny för en utelunch på Stattshörnan. Var riktigt soligt och fint väder, kändes nästan som sommar igen - härligt! Blev pastalunch för min del, mycket gott :) När vi ätit skulle vi gå till en lekpark, så att N fick leka av sig lite, men han somnade. Istället så gick vi ner mot Drömparken och Åpromenaden. Just Åpromenaden var något som A's mamma tyckte att jag borde se, "jag som tycker att det är så kul att fotografera". Och visst hade hon rätt! Där fanns det massor av härliga småparker, med olika teman, som "blomsterelever" hade fått sätta ihop. Här är några bilder därifrån:
 
Getinggult...
 
(klicka för större bilder)
 
 
Mycket getingar fanns det där...
 
Tema: Robin Hood (klicka för större bilder)
 
 
(klicka för större bilder)
 
 
Efter någon timmes promenad gick vi tillbaka till bilen och åkte vidare hem till dom. N fick sedan stanna kvar och leka en stund medan jag och A åkte iväg och träffade A's bror (få se nu, det blir min... heter det någonting förresten? eller kallar jag bara honom A's bror? ) och gav honom födelsedagspresent, då han fyllt år. Resten av kvällen spenderade vi hemma hos svärmor och Benny där det bjöds på Tacos och fika :)
 
På lördagen gick vi upp själva och åt frukost och åkte ner mot stan. Först var vi hem på besök hos A's mormor en stund, hon tyckte det var jättekul att träffa N igen, och oss också kanske ;) Sen var det tandläkaren som gällde på A's del. Vi hälsade på svärmor (som jobbar där) medan A var på undersökning, och N fick två studsbollar som han sedan stolt visade upp för alla :) Gjorde oss sedan klara för att åka iväg till Västerås.
 
Först blev det ett besök på Erikslund där vi inhandlade skor till både mig och N. Blev ju dyrt, så det var tur vi hade presentkort i alla fall ;) Efter nån timme åkte vi hem till A's pappa (ja svärfar alltså) och hans fru Kerstin där vi var bjudna på middag kl 16. Vi fick god Flygande Jacob :) Även Kerstins dotter var där med sin pojkvän, trevligt! När vi ätit middag gick jag, A, N och svärfar ut till en lekpark bortanför där de bodde. Det var inte så mycket barn där, så jag och A satte oss på en sån här gunga (med N såklart):
 
  
...och gungade och gungade. A hade aldrig testat en sån, och för mig var det måånga år sedan. Men oj va kul det var (man fick en liten barnasinnet-kick av det faktiskt), och N tjöt av skratt och tyckte det var jättekul han med - som att åka karusell :) Vi lekte lite mer i lekparken innan vi gick tillbaka hem till svärfar, där det serverades efterrätt. Lagom till den kom även Kerstins son dit med sin flickvän, trevligt det med! Så det blev en massa snack till fikat (och även efterråt) medan N lekte med oss alla. Han tog oss, en och en, med till toaletten, för där fanns det spöken. Han hade fått låna en ficklampa som han skulle lysa med in i mörkret, så det var jättekul ;) Varje gång han kom ut från toaletten skulle han berätta för alla att det fanns spöken där, och sedan gå dit igen - med någon annan ;) Sådär höll han på i säkert 1,5 timme, så vi bytte av varandra bra allihopa.
 
Senare in på kvällen blev det ännu mer "gotta", ja man behövde ju inte direkt gå hungrig ;) de hade gjort iordning ost och kex, och då inte bara "vanliga kex". Det fanns starka chilikex, små ugnsrostade brödbitar med chevreost på, miniostpajer m.m. De ugnsrostade brödbitarna blev supergoda med lite ringlad honug på och ostpajerna smakade pizza - supergott alltihopa! :) När vi sedan åkte "hem" till Enköping igen, somnade N direkt i bilen, så det var bara att bära in honom sen och göra oss själva klara för sängen.
 
På söndagen sen fick vi finfrukost hos svärmor, bla äggröra och parmaskinka - lite lyxigare än bacon. Senare gick vi ner mot stan, stannade vid en lekpark så att N fick leka av sig lite på vägen ;) väl nere på stan så var första målet även det en lekpark, nämligen i Skogsparken. N lekte en massa och hittade en kompis som han sprang upp för berget med, och slängde sig ner i rutschkanan med, dom var så söta så :) väldigt söta var även den tjejens små tvillinglillasystrar som låg i vagnen! Enäggstvillingar var dom också, på några månader :) så där pratade vi lite med mamman ett tag (vilken var svärmors jobbarkompis dotter). Efter en stund kom A's bror ner på stan,varefter vi gick ner till Café Magnifik och fikade. Var så himla fikasugen, så en latte med hembakt bröd med salami och mozzarellaost på satt verkligen på sin plats :) A och hans bror tog sedan bilen (för att se Formel 1:en), medan vi andra gick, hem till svärmor och Benny (blev dock en liten glasspaus på stan också, troligen sista mjukglassen ute för det här året). En stund efter det blev det hemresa för vår del, efter en riktigt trevlig helg :)
 
 

Kommentarer
Sarah - Mamma till Julia, född 130207 ♥ säger:

A:s bror är din svåger :)

Svar: Det var det jag tänkte skriva, men alla förklaringar jag läste om det tyckte jag att sa något annat :P
Helbraflinga

2014-09-16 | 20:50:58
Bloggadress: http://sarahclasson.blogg.se
Sarah - Mamma till Julia ♥ säger:

"Svåger är en persons makes eller makas bror eller en persons syskons make."

Var väl ganska spot on? ;)

Svar: Ja det kanske det var egentligen, men jag tyckte det lät jättekrångligt då ;) och typ att man behövde vara gift för att det skulle heta så och aa :P
Helbraflinga

2014-09-17 | 12:56:22
Bloggadress: http://sarahclasson.blogg.se
Sarah - Mamma till Julia, född 130207 ♥ säger:

Haha jo men så är det väl "egentligen" med svärfar/svärmor också ;)

Svar: Då var jag ju inte såå fel ute ändå då ;)
Helbraflinga

2014-09-17 | 21:12:43
Bloggadress: http://sarahclasson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback