Sternocleidomastoideus

Träningen gick bra igår men fy fan va ont jag har i nack/halsmusklerna nu (trots att jag inte ansträngde dom alls). Efter vad jag googlat och vad jag känner så är det i Sternocleidomastoideus jag har träningsvärk, vilket för övrigt är de muskler med längst namn i hela kroppen ^^ De känns svullna och trycker liksom in mot min hals hela tiden, vilket gör att jag får en viss illamåendekänsla hela tiden. Det började göra mer ont i går kväll än vad de gjort under hela dagen, jag trodde att det var för att de var överansträngda och tyckt att dagen var lång. Trodde därför att det skulle hjälpa att gå och lägga sig, så att musklerna fick vila under natten. Men tji fick jag, när jag vaknade på morgonen var det ännu värre... Det gör så ont och helst vill jag inte röra på huvudet alls. Funderade på nackspärr, men så illa är det inte och det gör säkert inte ont på samma sätt.
 
Jag undrar hur den här dagen kommer gå, bara att titta rakt fram på datorskärmen är liksom ansträngande... Jag har väl inte så mycket till val mer än att ta mig igenom den.
 
Det är den största muskeln som sträcker sig från örat och ner till nyckelbenet...

Kommentarer
en chic mammas bekännelser säger:

ja men det är ju tyvärr så :/ man har lärt sig vid det här laget att vissa företag är återkommande och det borde ju tyvärr vara så av en anledning.

Men det är helt klart bra att de finns för man kan verkligen göra klipp :)

2014-09-24 | 14:39:08
Bloggadress: http://frureinhold.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback