Träningsvärk och mera träningsvärk

Idag är det träning på schemat igen, men jag vet inte riktigt hur det kommer gå. Jag har sån sjuk träningsvärk mest överallt :O I lördags var vi och gymmade på förmiddagen, vilket jag inte brukar få så mycket träningsvärk av. Men jag körde lite mer marklyft än vanligt (har iofs typ nyss börjat med den övningen men ändå) och fick en jäkla träningsvärk i baksida lår. I framsida lår blir det aldrig så farligt längre.. Men ett problem när jag gick över till benpressen var att jag fick lite känningar i höger framsida lår ner mot knävecket och bakåt ungefär.. Jag vet inte om det kan ha någonting att göra med att jag den här gången körde den som sista övning (för att den var upptagen hela tiden) och kanske var för trött i benen...? Jag fortsatte i alla fall att köra trots känningarna och genomförde benpressen som jag skulle, så jag hoppas att jag inte känner av något mer idag!
 
Sen i söndags var jag iväg på Step och Core och jäklar va kul det var med step igen, var länge sen sist! Och kul också att de gjort om programmet på söndagar så det är en timme istället för 45 minuter :) Så nytt program innebar ny koreografi och nya utmaningar, och till och med ledaren fick problem med stegen en stund ^^ Sen efter stepen var det dags för core, och jag är van att ett corepass innehåller mage OCH rygg och ungefär lika mycket av varje. Men här var det i princip bara mage (med undantaget för plankan) och alltså olika typer av situps hela tiden, och det klarar jag inte av. Förutom att magen tar slut, så kan jag inte låta bli att spänna nacken när jag gör situps. Idag (och igår) sitter jag alltså med fruktansvärd träningsvärk i nacken och fram under hakan nästan. Är rätt jobbigt faktiskt... Något mer ställe som jag har träningsvärk i från coren, som nästan är ännu mer konstigt, är i mina triceps ;) haha. Blev så förvånad när jag kände det igår, men vet vad det kommer ifrån. En övning var att vi skulle ligga på rygg och skjuta fötterna upp i taket. När min mage inte orkade längre blev det automatiskt att jag pressade mig själv uppåt med armarna (som låg längs kroppen/golvet)... Inte vad man ska göra, men så blev det ;) Sen har jag ju träningsvärk i magen också, både på framsidan och på sidorna - men det är ju inget konstigt.
 
Så ikväll blir det träning igen som sagt, gymmande dock, vilket nu under en period (när jag har träningsförbud för axlarna) mestadels består av ben. Så det ska nog gå bra ändå! :) Nu - mellanmål: kvarg med hallon och mango!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback