Nu förstår jag...

...varför (speciellt) min faster och min kusin säger att jag är så lik farmor. Idag på jobbet knäppte vi nya kort till ID06 och för våra CV:n. Fick knäppa lite olika kort från olika vinklar, då jag har en favoritsida av ansiktet och fotografen hade en annan. Hon tyckte att sidan som "öppnade sig mot henne", alltså där håret inte låg, passade bättre på den typen av kort, även om jag förvånansvärt nog (hennes ord) hade två sidor som fungerade jättebra. Den sidan som "öppnade sig mot henne" är jag väldigt ovan med, men till slut blev det en sån bild ändå, efter att hon/jag frågat om råd utav två till på kontoret. På flera av bilderna (med min favoritsida) såg jag direkt likheter med farmor och tänkte verkligen "åå vad jag är lik henne". Det riktigt värmde i kroppen, och jag saknade henne genast mycket mer. Känns så hemskt att jag återigen inte kommer att träffa henne nu när vi åker upp till Härnösand och hälsar på. Ska dock åka till kyrkogården och besöka henne. Älskade, saknade farmor! <3
 
 Här är min farfar och farmor, en utav de sista bilderna jag har på henne. När jag tittar på henne känns det fortfarande som att hon finns kvar, precis som hon alltid sett ut. Men verkligeheten är en annan...
Jag hoppas att du har det bra där du är nu farmor, och du ska veta att jag är så glad över att ha dessa likheter i mig från dig<3
 

Kommentarer
Faster Mona säger:

<3 vilket fint kort

Svar: Ja visst är det <3 Är så tråkigt att jag inte har så många kort på henne.. :(
Helbraflinga

2015-04-14 | 21:27:23
Madde säger:

ja älskade mormor som jag kan sakna henne. Jag kan känna hennes armar omfamna mig och jag kan höra hennes röst.....å vad jag saknar det! Skitsjukdom som tog henne från oss alldeles för tidigt! <3

Svar: Ja jag med <3 Tänker ofta på henne och hur glad hon var, och något väldigt speciell för mig är hur (glatt) hon alltid svarade i telefonen... Ja det är verkligen en hemsk sjukdom, som inte borde få finnas!!
Helbraflinga

2015-04-14 | 21:45:14
MATILDA ROSQVIST säger:

vad fin hon är!!

2015-04-15 | 14:03:47
Bloggadress: http://matildays.se
Fröken M säger:

Åh, tänk om man kunde få behålla alla dem man älskar i livet för alltid !!

Svar: Ja tänk om det ändå vore så väl <3
Helbraflinga

2015-04-15 | 20:25:25
Bloggadress: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback