Ett första besök

I fredags var det dags för en av de två seriematcher där Sandviken och Hammarby möter varandra, i bandy för de som funderar. Den första spelades i Sandviken i oktober och då vann SAIK med 9-6. I fredags var det match på Zinkensdamm och jag tog med mig Amanda dit, för trots att vi bott här i Stockholm i 5,5 år så har ingen av oss någonsin varit på Zinken. Jag har dock velat gå flera gånger, men just på matcherna som Hammarby mött SAIK så har jag aldrig kunnat...
 
 
Innan matchen träffades vi för att äta middag och gick sedan till Zinken i rask takt. Kom precis upp på läktaren och hittade SAIK-klacken innan matchen blåstes igång. Efter ett ordentligt snöande i första halvlek, och därmed ett spel med mest "skottande" långbollar, ledde Hammarby med 2-1. Isen spolades om och sen kom spelarna ut till en snöfri plan. Spelaet satte igång igen och Hammarby gör ytterligare ett mål. Sen börjar SAIK spela, gör 2-3 och även 3-3 innan Hammarby går ifrån igen. De följs sedan åt, SAIK kvitterar och Hammarby drar ifrån, och sen en gång till. Det var väldigt spännande, men såklart frustrerande att SAIK aldrig tog ledningen. Hammarby vann också matchen, med 6-5, och vi fick gå något besvikna därifrån. 
 
Kom igen nu Sandviken!
 
Ett riktigt snö(o)väder var det stundtals...
 
Tyvärr var vi inte oslagbara idag...
 
Vi hade, trots förlusten, en trevlig kväll! Maten var god, sällskapet var bra och matchen var ju faktiskt kul att titta på ändå :) Kommer definitivt bli fler besök på Zinkensdamm! Ett stort plus var ju faktiskt att de fortfarande spelar utomhus, för som jag (och jag vet många andra håller med mig) sagt förut, så är bandy bäst när det är utomhus och kallt. Och att man fryser hör liksom till :)
 

Kommentarer
Helen.HUSnrNIO säger:

Vinter och vintersport, och att frysa liksom, haha, är inget för mig men det ser ju kul ut på dina bilder :-)

Ha en bra måndag!

2015-02-02 | 07:55:50
Bloggadress: http://husnrnio.se
Jessica säger:

Men Fahl!! Tom jag har ju vart på Zinkens och kolla:o

Svar: Haha men inte jag, tidigare ;)
Helbraflinga

2015-02-02 | 10:28:16
Madeleines.se - Mamma & Fotograf säger:

Nej och det mest knäppa är ju att jag bara noterar de jag kan, inte de man inte kan som ju är de som man egentligen borde notera? Haha :D

Svar: Haha ja det är ju så man gör, dumt nog ;)
Helbraflinga

2015-02-02 | 19:58:51
Bloggadress: http://madeleines.se
N säger:

Jobbigt med snöoväder!

Svar: Men ganska mysigt också måste jag säga :)
Helbraflinga

2015-02-02 | 20:37:32
Bloggadress: http://nouw.com/nathaliemaria
Camilla säger:

Vad synd att inte ditt lag vann :/ Next time! Har bara varit på Zinken en gång, det var när Lars Winnerbäck spelade där, vilket drag det var :D

Pepparkaksrutorna blev inte alls dumma och lingonen gjorde dem saftiga och goda :)

2015-02-03 | 20:59:53
Bloggadress: http://radhuslivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback