Mera skidåkning, och fotboll

På söndagen hade jag bestämt mig för att åka skidor igen. Trots blåst med 13 m/s och trots en jäkla träningsvärk i ljumskarna och höftböjaren, gav jag mig iväg. Jag menar, jag hade ju tagit med mig skidorna till Sandviken för att åka skidor ;) Jag fick ingen med mig den här dagen, så jag åkte för mig själv. Jag kände redan från början att jag var riktigt trött i kroppen och även idag hade jag dåligt fäste från början. Men hade valla med mig, så efter att jag stannat och vallat om så gick det rätt bra ändå. Sprang upp för alla backar (utom de två värsta) och var sedan typ död efter varje backe! Usch va jobbigt det var. Spåren var dock superfina även idag och det kryllade av folk. Mer barn tyckte jag att det var, men det kan ju bero på att jag höll mig på 2,5 och 5 km-spåren istället för 15 km :) Åkte totalt 7,5 km den här dagen, och det räckte absolut!
 
Jag - a.k.a Proffsskidåkare, eller nåt... ;)
 
Senare på dagen åkte vi in till Gävle för att titta på yngsta systern när hon spelade fotbollscup (inlånad till laget som är ett år äldre än henne). De hade ju gått direkt till semifinal, från fredagen och vann även semin. I finalen fick de möta Hille (som de vann med 6-2 mot på fredagen) men förlorade tyvärr med 1-3. Två riktigt höga bollar som gick in mellan Lottens händer och ribban... Men de kom tvåa i alla fall och hennes lag var riktigt duktiga tycker jag! De hade ett sånt suveränt (för att använda morfars ord) passningsspel som inte många lag har - så, väldigt kul som sagt :) Blev tyvärr ingen bild på Lotten och hennes lag, men jag knäppte den här utanför hallen i alla fall:
 
Kul att de satt upp en skylt om att fotbollsplanen var avstängd,
när det var en halvmeter snö på den... ;)
 
Hela eftermiddagen hade jag sån träningsvärk/smärta i ljumskarna och höftböjaren. Värst var nästan höftböjaren som gjorde att jag inte kunde lyfta mina ben uppåt när jag satt ner, det måsta ha sett lite roligt ut på cupen ;) Träningsvärken höll sedan i sig ordentligt fram till i onsdags och nu är den väl nästan borta. Men träningsvärk är skönt, och jag fick ju faktiskt åka en hel del längdskidor som sagt - så jag är nöjd :D
 

Kommentarer
Oslofru säger:

Härligt! Hoppas du får en underbar helg och valentines imorgon! :D <3

2015-02-13 | 09:16:31
Bloggadress: http://www.oslofru.com
Madeleine Parkenberg säger:

Åh vad kul med skidor! :D

2015-02-13 | 12:19:12
Bloggadress: http://pmadeleine.blogg.se/
Susanna i Norge - blivande tvåbarnsmamma säger:

Men hurtig du är då! :D Men håller med dig, träningsvärk är skönt! :)

Önskar dig en fin helg och trevlig alla hjärtans dag! Brukar ni fira det?

sv; Tack snälla för det :) Vi trivdes väldigt bra i lägenheten :)

Norrmännen här är riktigt hurtiga och åker gärna längdskidor men hittills har jag avstått hehe. Men blir väl något helt annat nu när man själv har barn? :)

2015-02-13 | 21:14:59
Bloggadress: http://www.fruroeim.com
Småstadsfrun säger:

Kul med skidor, ser underbart ut även om träningsvärken gjorde sig påmind..

2015-02-16 | 20:03:20
Bloggadress: http://www.smastadsfrun.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback