Skid- och Mellolördag

På lördagen sen åkte Linnea iväg till Hudik för att spela handboll medan vi andra åt frukost och gjorde oss klara för att åka till Högbo och åka längdskidor. Det var sjukt mycket folk i Högbo, både på grund av att det var rally där, men även för att det var så många som ville åka längdskidor i finvädret. Jag tror aldrig jag har sett så mycket folk i spåren där någonsin! Det var några grader kallt, solen sken (och värmde), glidet var super och även fästvallan var bra (efter en omvallning i princip direkt). Pappa och jag åkte iväg i rätt hög fart, gick kanske ut lite för hårt till och med. I 7 km körde vi på i ungefär samma tempo innan jag var tvungen att stanna och andas en liten stund. Förutom hastigheten så blev det rätt jobbigt att behöva kliva ur spåren titt som tätt för att skejta förbi andra åkare... Det gjorde ju liksom att man gjorde av med ännu mer krafter.
 
 
Det tog oss ungefär en halvtimme att åka de där 7 kilometrarna. Hade jag åkt Öppet Spår med samma hastighet hela vägen hade det tagit mig ungefär 6h 25 minuter istället för de närmare 10 timmarna... ;) De resterande 5,5 kilometrarna gick lite långsammare (och jag var död efter ungefär en mil), men totalt åkte vi i alla fall 12,5 km på en timme. Vi start/mål fanns det sedan blåbärssoppa att ta, det var gott! Efter att vi väntat på mamma och Lotten i drygt 20 minuter så gick vi till Gruvstugan för att fika/äta. Det blev varm choklad och en macka med salami och brieost på för mig - gott! :)
 
   
Superhärliga spår, fint väder och så lite fika på det - toppen med andra ord!
 
När vi sedan kom hem blev det en varm dusch, jag och Lotten åkte iväg och handlade en sväng för att sedan baka Nutellakladdkaka innan mormor och morfar kom hem till oss. Linnea kom hem från handbollen och hade vunnit över ärkerivalerna Strand - såå skönt att höra!! Lite komiskt att vi båda fått röda kort just mot Strand, men aldrig annars xD haha. Även SAIK vann i bandyn (som morfar var på innan), vilket var väntat :)
 
På kvällen sedan tittade vi på Melodifestivalen och åt kladdkaka och godis, riktigt lördagsmys! Dock var ju inte Melodifestivalen särskilt bra, som vanligt, men titta måste man ju i alla fall av någon anledning..
 

Kommentarer
Susanna i Norge - blivande tvåbarnsmamma säger:

Hurtig du är! :D Har bara stått en gång på längdskidor och det var när jag var barn och åkte på baksidan men ramlade och stukade handleden och sen dess har jag inte åkt ;)

Kollade också på Melodifestivalen men vart så besviken, riktigt dålig start hittills! Hoppas det blir bättre på lördag :)

sv; Javisst är kesobröd gott och så kan man äta det med gott samvete :)

2015-02-11 | 15:03:34
Bloggadress: http://www.fruroeim.com
Camilla säger:

Oj, vad duktigt!! Men härligt kan jag tänka! Har själv inte åkt skidor sen gymnasiet tror jag, kanske börjar vara dags snart :D

Ja, helt rätt, det är en färskost som är gjord på färsk ananas och komjölk. Den är riktigt god! Funkar även att äta som den är, med tex kex :)

2015-02-12 | 16:09:38
Bloggadress: http://radhuslivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback