Åskoväder på Koh Phangan

I förrgår träffade jag en vän som jag inte träffat på väldigt länge. Vi kom fram till att det var lite mer än två år sedan sist och det är ju alldeles på tok för länge sedan! Den här vännen var Cissi och hon har nu, för några månader, flyttat ner hit till Stockholm. Roligt tycker jag :) 
 
Igår efter jobbet möttes vi upp och gick till Koh Pangan på Söder för att äta. Cissi hade aldrig varit där, så det var ett ställe jag tyckte att hon borde uppleva. För mig blev det scampi i kokosmjölk- och röd currysås - Mycket gott! Vi satt där och pratade om allt möjligt, tog in en varsin efterrätt, åskan och monsunregnet kom (det har jag aldrig varit med om där) och pratade lite mer - vips hade det gått 3 timmar. En mycket trevlig kväll som vi måste köra en repris på!
 
Bild tagen när jag var på Koh Phangan på Östermalm i oktober.
 

Kommentarer
Susanna i Norge - blivande tvåbarnsmamma säger:

Thaimat är ju så gott! :) Det finns en restaurang i Oslo med samma koncept med inredning och åska, helmysigt!

sv; Jag skrev ett paket köttfärs i receptet men använd sånn 500-600 gram till receptet :)

Önskar dig en fin helg! :)

Svar: Jaha va roligt, verkar vara många som gillar konceptet :) Okej, tack!
Hoppas du haft en bra helg!
Helbraflinga

2015-01-30 | 18:02:54
Bloggadress: http://www.fruroeim.com
Cissi säger:

Vad trevligt och god mat har dom där också, mysigt ställe :)

2015-01-30 | 22:21:34
Bloggadress: http://cissileandersson.blogg.se/
Fröken M säger:

Viggos nya mössa är faktiskt helfestlig !
När man drar i ena "snibben" så sträcker monstret ut händerna !!
( det finns andra varianter oxå som viftar på svansen eller vickar med öronen )
Super gulligt !

2015-02-01 | 19:55:59
Bloggadress: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback