Världens bästa present!

I måndags fyllde jag 25 år, men redan den 28 maj började firandet av mig. Bra länge har jag fått veta att jag ska boka in torsdag-söndag i månadsskiftet maj-juni. Jag visste att jag skulle ta ledigt 1,5 dag och att jag och A sedan skulle åka nånstans. Ju närmare tillfället vi kom desto mer fick jag veta, men ändå inte särskilt mycket för att kunna ta reda på vart vi skulle. Fick höra lite ledtrådar såsom hur vädret var, vilken typ av kläder jag behövde ha med mig och att det låg söderut. Från början trodde jag på en utlandsweekend, men efter ett tag trodde jag mer och mer på att det skulle bli en weekend i Sverige - jag gissade på Göteborg.
 
När dagen för att åka är kommen sätter vi oss i bilen efter att ha jobbat till strax efter lunch. A kör mot Essingeleden och sedan åker han norrut. Jag säger att "det här är inte söderut" varefter han svarar att "jag måste ju svänga av också". Efter en stund, när vi fortfarande kör norrut, och jag bara ser arlandaskylt efter arlandaskylt så förstår jag till slut att vi ska dit. Tror dock fortfarande på Sverige, att vi ska flyga för att få mer tid där (och jag har ju inget pass med mig). Vi går sedan mot incheckning och vidare genom pass- och säkerhetskontroller (ja, A hade ju såklart tagit med mitt pass). Jag kollar aldrig på mitt boardingkort eller på tagen på väskan - är ju roligare att inte veta ;) Jag får snart veta att vi ska genom en till passkontroll och att vi alltså ska utanför schengenområdet. Då tänker jag först Norge av någon anledning, även om det inte ligger söderut. Sedan tänker jag även Schwiez, innan jag kommer på att även England är möjligt ^^ Efter att vi ätit lunch och det strax är dags att borda får jag i alla fall reda på att "planet ska ta oss till Heathrow". Åå va kul med London, "men vi ska inte till London" säger han. Då blir jag förvirrad, "vi ska till Notting Hill" ! - alltså London, men bara inte inne i smeten ;) Så himla kul och var glad jag blev, jag som aldrig varit i England över huvud taget :D 
 
Väl i London bodde vi alltså i Notting Hill, på ett fint hotell som hette Portobello House Hotel. Jag kan verkligen rekommendera det! Vi hade även turen att bli gratis uppgraderade till det romantiska (och bästa) rummet när vi kom dit :) Till hotellet hörde också en bar där jag bland annat drack en riktigt god Daiquiri Passion och en hallonsmakande drink med choklad - väldigt spännande! Rätt bra frukost måste jag ju säga att hotellet hade också, för att vara i england :)
 
 
Förutom att vara på hotellet gjorde vi såklart en massa annat. Vi...
 
...åkte de sötaste taxibilarna jag sett - ni skulle sett mig när jag såg alla taxibilar på flygplatsen ;)
Var dock lite småläskigt att åka med i dom på "fel" sida av vägen också!
 
 ...tittade på fina hus...
  
 ...MASSOR av fina hus :)
 
 
...gick till Holland Park och besökte fina Kyoto Garden innan det började bli mörkt.
 
 
...åt middag (jag: riktigt kryddstark risotto) på Giraffe.
 
 ...hittade en röd telefonkiosk (var ju inte så svårt).
 
 ...fotade den obligatoriska tunnelbanan...
 
 ...och lite olika byggnader.
 
 
 
...besökte Harrods.
 
  ...åt lunch på en typisk engelsk pub.
 
 
...gick igenom (en del av) Hyde Park.
 
 
...åt på Leila's favoritrestaurang i London - nämligen Granger & Co.
 
Middagen på Granger & Co fick avsluta fredagen för vår del, och vilket avslut det var. Efterrätten - vilket var pistage-pavlova med passionsfrukt och yoghurtcreme (bild ovan), kan ha varit bland det godaste jag ätit! Verkligen underbart och vi hade en riktigt mysig kväll :) Nästa del av resan kommer i ett separat inlägg så småningom.

Kommentarer
Madeleine säger:

Vad roligt! Skulle också vilja åka till London.

Madeleine

Svar: Ja det var riktigt härligt :)
Helbraflinga

2015-06-12 | 22:58:42
Bloggadress: http://vitsvartochlime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback