Härnösand

I fredags satte jag mig på tåget som avgick kl 15, upp mot norr. Hade bokat biljett till Sundsvall men klev av i Hudiksvall. Mamma, pappa och Lotten var där med bilen ungefär samtidigt som tåget skulle komma in, och eftersom att klockan var sex så passade det bra att äta då. Blev middag på en asiatisk restaurang, där vi var de absolut snabbaste. Var nog inte så många "genomkörare" där på restaurangen, de flesta var nog Hudiksvallsbor. Gott var det i alla fall och mätta blev vi :) 
 
Jag fick äran att köra sen, vidare upp mot Härnösand. Jag försäkrade mig om vilken pedal som var kopplingen (haha jag vet, man blir dålig på sån där när man kör automat jämt) och sen körde vi iväg. I Sundsvall körde vi på den nybyggda bron och den var faktiskt rätt häftig att köra på!
 
 
Väl framme hos min faster + man blev vi bjudna på äppelpaj och kaffe. Sen satt vi i soffan och pratade och kollade på Let's Dance-finalen. Har inte sett särskilt mycket av den här säsongen, men det var lite kul att Ingemar Stenmark vann ändå :)
 
På lördagen blev det långfrukost med en massa prat och sen skulle vi åka hem till och fira min farbror som fyllt 50. Var trevligt att träffa dem och prata lite över en fika. Vi hann även ed middag hemma hos min faster sen innan vi åkte ut till min kusin Maddes familj. Tyvärr var inte hon själv hemma, men väl hennes man och deras tre söner. Även där blev det en massa prat och fika (igen), men även lite busande med pojkarna. Var så roligt att träffa dem igen, och se hur mycket de växt på 2 år :) men så typiskt att inte Madde var där nu när jag äntligen var där uppe.. Jag hoppas vi får möjlighet att ses snart igen!
 
På söndagen (efter en natt med närapå 10 timmars sömn) var det dags att packa ihop pch säga hej då. Vi var även ut till kyrkogården och hälsade på min kära farmor. Blev en hel del tårar och ett kramkalas - usch va jag saknar dig farmor <3 Fick dock med mig ett kort på dig hem av Mona som jag tittar på varje dag. Och jag är så himla lik dig! Jag har sagt det förut men säger det igen, jag är så glad att jag ser likheterna i oss :)
 
 
Efter en tågresa från Sundsvall, med ett sträckläsande av min bok, så kom jag hem till min fina A lagom till middagen. Jag var riktigt sugen på pizza och han var inte sen att säga ja till det. Så pizza fick det blir, och sen en promenad på det :)
 

Kommentarer
Anonym säger:

♥ fina Lina! Vi bokar en träff i sommar. Sen kommer vi även till sthlm i oktober! !

2015-05-01 | 12:34:36
MATILDA ROSQVIST säger:

Låter ju härligt och trevligt! :D

2015-05-01 | 17:34:14
Bloggadress: http://matildays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback