Mingelkväll med LINK

Jag sitter varje dag och tänker att jag ska blogga, men jag har varken tid eller ork. Skyller en del på att jag varit sjuk nu ett tag och att det varit mycket på jobbet, men helt ärligt så har jag inte riktigt prioriterat bloggen. Som jag sagt många gånger förr, jag ska försöka bli bättre på att uppdatera, både för att jag verkligen vill och för att det ska vara lite roligare för er som tittar in här :)
 
Igår hade vi i alla fall en liten mingelkväll här på kontoret tillsammans med de arkitekter som jobbar i samma projekt som mig/oss. Vi hade beställt lite lättare mat och tilltugg och det blev en hel del prat. Både vi och de visade upp en varsin power-point med lite information om vad våra företag gör och vilka projekt som vi varit inblandade i. Var kul att se vad de håller på med, förutom projektet jag är inblandad i. LINK nämnde att de varit med och vunnit Markanvisningstävligen för Norra Tyresö Centrum, vilket alltså betyder att de ritat ett av de vinnande förslagen på hus som ska byggas i de området. Ser ut som att det kommer bli ett väldigt fint område, men det tar nog ett tag innan det kommer att vara färdigt. Till årsskiftet ska detaljplaneprocessen vara klar så att exploatörerna sedan kan få bygglov. Sen beräknas det tar ca ett år att bygga husen, och det vet vi ju alla att sånt brukar dra ut på tiden ^^ Så den tidigast beräknade inflyttningen, som nu ligger vid årsskiftet 2017/2018 kan säkert förskjutas ytterligare. Hur som helst ska det i alla fall bli kul att se byggnationen och såklart även färdigställandet :)
 
Bild lånad från LINK, från deras vinnande förslag till Norra Tyresö Centrum.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback