Pingsthelgen

I fredags kom Sandra kom förbi mig på jobbet vid halv fem-tiden. Hon fick se vårat kontor innan vi promenerade vidare en sväng här på Söder. Blev ett besök på systemet och Ica innan vi styrde kosan hem till Filip. Dit kom även Christopher efter en stund. Det blev en massa jordgubbar, grillning, god mat och dryck och sedan en smulpaj till efterrätt. Under tiden hann vi såklart med en hel del snack om allt möjligt - och hade riktigt trevligt :) Åkte hem strax efter elva i mörkret, inte ofta man är ute så sent nu för tiden ^^ Måste återigen säga att det är så kul att ha de här vännerna kvar från tiden på högskolan, det betyder jättemycket! :)
 
 
På lördagen vaknade vi vid halv sju, Neo var vaken och pigg och då hade man inte så val om man skulle sova vidare eller inte. Vi låg kvar i sängen en stund och busade och kramades innan vi gick upp. Vid lunchtid kom Klara med familj hem till oss för att gå på Medeltidsdagarna och umgås :) Vi hade tänkt ha picknick borta vid slottet, liksom förra året, men vädret såg inte särskilt stabilt ut. Vi bestämde oss för att istället äta lunchen hemma hos oss och sedan gå till slottet när Tornerspelet skulle börja, och tur var väl det! En liten stund efter de kommit öste regnet ner (en liten stund), varefter himlen sprack upp igen. Och tro det eller ej, men det blev soligt och fint precis lagom till det var dags att gå bort mot slottet :)
 
Väl på plats gick vi runt och tittade lite grann på stånden med medeltidssaker (smycken, svärd, godsaker och liknande) innan vi tog plats framför Tornerspelet. Jycklarna tokade sig en massa, till barnens glädje, innan det var dags för riddarna (på deras hästar) att komma dit. Neo och Nora tyckte att det var spännade och roligt att titta på Tornerspelet och fick även mumsa på en varsin glass under tiden (ja vi vuxna fick också varsin). Efter tornerspelet fick N och N rida på varsin stor häst. Trodde att de skulle få rida på en liten ponny som förra året, men det här gick ju bra det med :)
 
 
 
Kvällen spenderades sedan hemma hos oss. N och N röjde runt en massa på övervåningen medan jag mest lekte med Ethel (som nu blivit 4 månader) inann det var dags att laga mat. Vi bjöd på grillad kyckling (och korv), citronrisotto, sallad och vitt bröd till huvudrätt och Pannacotta med Nutellagömma till efterrätt - mums, om jag får säga det själv :) Vid nio bänkade vi oss framför tv:n med en stor skål godis, för att sedan följa Eurovision! Efter alla låtarna hade varit hjälpte vi Klara och Uffe att packa med sig de sovande barnen och alla saker ut i bilen, för att de skulle åka hem. Jag och A tittade klart på röstningen och fick förvånade se att Sverige vann :) Jag trodde verkligen inte att vi skulle göra det från början, även om jag gillar låten!
 
Så jag/vi har verkligen haft en trelvig helg - tack Sandra, Filip, Christopher, Klara, Uffe, Nora och Ethel :)
 ...och såklart A och N <3

Kommentarer
MATILDA ROSQVIST säger:

åh låter som en härlig helg :D kul med medeltiden :)

2015-05-27 | 07:26:39
Bloggadress: http://matildays.se
Johanna säger:

Vad härlig helt ni verkar ha haft! Åh älskar tornerspelen, brukar gå på det ibland på Gotland under somrarna. Ett år fick jag vara "ungmö" till en av riddarna och sitta hos kungen och drottningen, haha. Då var jag väl 15 så det var mest "pinsamt" men lite kul såhär i efterhand. Det kommer ett mail till dig snart, har bara inte hunnit på grund av massa saker! Men jag har inte glömt bort! :)

2015-05-27 | 13:41:11
Bloggadress: http://johannaarntzen.se/
Fröken M säger:

Pannacotta med nutella gömma, woow, hur got lät inte det !?

Svar: Ja det var riktigt gott! Inspirerades lite av jennysmatblogg (http://jennysmatblogg.damernasvarld.se/2014/08/29/godaste-pannacottan-2/), men gjorde min egen version :)
Helbraflinga

2015-05-31 | 08:51:41
Bloggadress: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback