Recension - Lindahls Kvargnyheter

För ett (bra) tag sedan såg jag att Lindahl hade kommit ut med några nya smaker på deras kvarg, utan tillsatt socker. Jag tänkte från början testa endast de två som lät goda, men sen kunde jag inte motstå att testa även de andra två. Det är ju så kul med nyheter... ;)
 
 
Go Bananas var den jag testade först. Den ska ha en smak av banan och valnöt och var den jag tyckte lät godast av de här fyra. Tyvärr, måste jag säga, så smakade den alldeles för mycket valnöt. Jag kände nästan ingen banansmak alls (vilket var det jag såg fram emot), utan mest bara den bittra smaken som valnötter för det mesta har. En besvikelse, men den funkade. Jag ger den 3/5 poäng.
 
Toffe Therapy var den andra kvargen jag testade, vilke jag hade hört var god. Det första jag möttes av var den bruna färgen på kvargen, vilken inte såg särskilt inbjudande ut. Smaken sedan var mest bara konstig, lite gott med kolasmak, men den smakade alldeles för konstgjort för min smak. Jag ger den 2/5 poäng.
 
Call Me Coffe var näst på tur. Lite kaffesmak kunde ju vara gott i, tänkte jag. Men ack så fel jag hade, smakade kallt kladdigt kaffe ungefär... Den var faktiskt hemsk! Även här var det en riktigt motbjudande brun färg + att det var koffein i den. Jag förstår faktiskt inte varför det ska behöva vara det i den. Kvargen får 1/5 poäng.
 
High on Life var den fjärde kvargen i den här serien och jag hade faktiskt inte tänkt köpa den först. Vad är det för dumheter att ge en kvarg en energidryckssmak - vad smakar energidryck liksom? Men, jag kunde inte hålla mig ifrån att köpa den när jag hade testat de andra tre. Även den här hade koffein i sig och med tanke på smakbeskrivningen hade jag ingen förhoppning. Den här överraskade mig ändå positivt, första skeden var jättegod! Ju mer man åt, desto mer konstig eftersmak blev det dock... Kvargen får egentligen en trea, men 2/5 med tanke på att det var koffein i den.
 
Vinnaren är alltså smaken Go bananas, även om inte den var nån toppensmak. Såg precis nu i helgen att de kommit ut med ytterligare en ny smak som jag tror att kommer falla mig MYCKET bra i smaken - nämligen Pepparkakssmak! Hihi :) Kommer en recension även på den framöver, om jag hittar den nån stans!

Kommentarer
Cissi säger:

Pepparkakssmak låter ju toppen! kanske till och med jag ska börja äta kvarg.. ;)

2015-11-03 | 11:13:19
Bloggadress: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback