Barnlek, choklad och helg igen!

Förra helgen var vi hem till en utav Neos gamla dagiskompisar, Livia, på lördagen. Hon har nämligen flyttat nu och bor i Finland på halvtid, men nu var hon alltså hemma i Sverige över helgen. Även grannpojken till Livia var där när vi kom och det blev ett väldans liv där inne. Men det var kul att se att de hade roligt :) Vi kunde ändå koppla av, sitta och fika och prata med hennes föräldrar, vilket var väldigt trevligt! Det var första gången jag träffade dem, mer än att heja utanför dagis. Jag fick även en rundvandning i deras nyrenoverade hus och de hade verkligen fått till det superfint och mysigt där hemma! Efter fikat gick vi ut i lekparken och var ute en bra stund i kylan. Tack Livia med föräldrar för att vi fick komma och hälsa på :)
 
På söndagen sedan var jag och Amanda på mässa, eller rättare sagt två mässor. Bak & Choklad samt Hem, Villa & Bostadsrätt, i Stockholmsmässan. Har velat gå på de där mässorna i tre års tid, men aldrig kunnat tidigare. Bak- & Chokladmässan var mest choklad måste jag säga, och inte så mycket bakning, men det var trevligt (och gott) ändå såklart! Det var i och för sig nordiska bakmästerskapen där, vilket var riktigt häftigt - titta bara på dessa kreationer:
 
Och allt det här var bröd och skulle gå att äta!
 
 Ett utav alla ställen som sålde praliner
 
 Apelsinchoklad - nam nam!
 
Förutom att titta på allt gott/fint så fanns det alltså en massa olika chokladsorter som man fick smaka på/köpa. Godast var nog nästan apelsinchokladen i chokladfontänen! Det här är vad jag fick med mig hem:
 
Citronmarängtryfflar (gudomligt goda!), Kanelchoklad 60%, Dadelsirap, Marsipan- och pistagepraliner till A, 60%-ig choklad med kaffe och kardemumma, Vit choklad med kardemumma, 10 olika tryfflar, Tidningen Allt om mat + en prenumeration, boken Sophies mat samt lite rengöringsgrejer till köket.
 
Ja, det var en vecka sedan, och nu är det helg igen - tänk va fort det går! I helgen väntar kompisträff med Sarah och Carro, bio och Brunch bland annat. Har hittat ett ställe som verkar väldigt mysigt för brunch till imorgon, så vi får se om jag har rätt ;) men jag återkommer om det!
 
Vad ska ni hitta på i helgen? 
 

Kommentarer
Lisen säger:

Åh tack!
Den där apelsinchokladen ser ju helt galet god ut och hela mässan för den delen. Hade velat bo liiiiite närmare Stockholm så man kunde gå på alla dessa härliga tillställningar :)

Kram på dig <3

2015-10-18 | 22:11:26
Bloggadress: http://nouw.com/lisenlundgren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback