Blossa 2015

Så har den kommit ut, Blossas årgångsglögg (och därmed mitt första julrelaterade inlägg för året). Jag som ändå börjat tänka på julen hade glömt att det var såhär tidigt de avslöjar smaken. Smaken är alltså Earl Grey och såhär skriver blossa.se om glöggen:
 
 
 "Blossas årgångsglögg har blivit en populär jultradition och i år hämtar Blossa sin smakinspiration från England. Te av sorten Earl Grey med bergamott från London har blandats med tre noga utvalda viner, Blossas traditionella glöggkryddor, apelsin och pomerans. Blossa 15 har en framträdande doft av citrus, te och glöggkryddor. Smaken är söt och frisk med glöggtoner som dröjer sig kvar i munnen för att avslutas med en klar citrus- och tesmak."
 
Jag vet inte riktigt om jag är nöjd med smaken. Visserligen har jag lärt mig att dricka te på senare år och tycker nu till och med att det är gott. Dock har jag fortfarande väldigt svårt för just Earl grey eller andra teer som smakar just te. Jag vill gärna ha fruktigt te när jag dricker det. Nu är det ju i och för sig en blandning av glögg (med citrussmaker) och te, så då kanske det blir bra ändå. Eller... Te med en massa alkohol i låter ju inte så kul. Flaskan är dock riktigt snygg!!
 
Vad tror ni? Tror ni att det kommer bli en hit?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback