Julen är här

Första adventshelgen hade vi min mamma, mormor och morfar på besök. De kom ner vid lunch, vi åt/fikade lite och sen åkte jag och min fina man iväg in till stan. Allie fick alltså vara hemma med barnvakt :) Jag och A hade fått ett presentkort på ticketmaster i bröllopspresent (av hans jobb) och vi hade nu bokat in oss på föreställningen A Magic World med Joe Labero. Som vanligt, när det gäller trolleri, blev man ju lite irriterad när man inte förstod hur vissa saker kunde vara möjliga ;) men föreställningen var riktigt bra, och det vat supermysigt att vara iväg bara jag och A för en stund. Där hemma hade det dock inte gått lika bra som vi hoppats på, Allie ville nämligen inte ta flaska... Så hon hade inte ätit i princip nånting när vi kom hem 4,5 timme senare. Stackars gumman, men vi blev väldigt förvånad att hon inte ville äta, då A matat henne med flaska bara kvällen innan. Vi tänkte att det kanske bara var en engångsgrej för att det var någon annan som matade henne. Det har dock fortsatt. Vi testade igen måndagen efter, då jag tänkte att det kunde vara kul för Neo att mata henne - det gick inte. Hon tog inte flaskan när jag provade heller. Sen i torsdags var det dags igen, när jag skulle på julbord (nr 2). A och N var hemma med henne och mat fanns i flaska. Hon åt inte då heller, utan jag fick amma henne direkt när jag kom hem (var inte borta lika änge den gången). Jobbigt att det inte ska fungera längre... Men jag får kanske testa att pumpa ut emellanåt och ge henne, försöka att få henne att vänja sig igen.

 

A Magic World med Joe Labero - Vasateatern 



På söndagen, och tillika första advent, började det snöa och blåsa en hel del. Vi bestämde oss dock för att gå på julmarknaden vid slottet ändå. Vi promenerade dit gick runt en liten stund och promenerade sedan hem. Vädret hade hunnit bli ännu värre när vi gick hem och det blåste så fruktansvärt kallt! Snön blåste in i ögonen och det var svårt att hålla ögonen öppna. Väl hemma igen värmde vi oss med glögg (och pepparkakor) och fortsatte umgås med mamma, mormor o morfar innan det var dags för dem att åka hem. Var riktigt kul att även mormor o morfar följde med den här gången :) På kvällen satte jag upp resten av adventsljusstakarna och stjärnorna i fönstren, så det blev riktigt mysigt!

 

Julmarknad vid Prinsvillan, Lilla Tyresö
 
 Adventsljusstaken i vårt fönster och den fina mössan som Allies mormor köpte till henne på julmarknaden :)

 

Jag frågade A när jag får börja julpynta med alla tomtar osv, väntade mig att jag skulle få svaret "till Lucia kanske" eller "helgen innan jul räcker väl", men till min förvåning och glädje, svarade han snart :) Vadå, typ 1:a december frågade jag. Ja varför inte - hihi, vilken underbar man jag har! <3 Nu har jag dock inte hunnit med det (någon duk och kuddfodral har dock kommit fram), utan jag får ta det nån dag nu i veckan.

 

Andra adventshelgen kom fort. I lördags var det meningen att vi skulle ha åkt hem till en utav A's kompisar med familj. De har också barn som blir 5 och 1 nästa år, så jag såg verkligen fram emot det. Tyvärr hörde de av sig på morgonen och meddelade att de var sjuka... Tråkigt, men vi får ta det en annan gång istället! Neo fick leka med grannen Vincent istället och när han kom hem från dem så knäppte vi lite julkort :) Inte det lättaste kan jag säga ;) På eftermiddagen kom "farbror Marcus" med flickvän hit på besök. Allie blev bortskämd med ett paket från Polarn o Pyret, som vi tackar så jättemycket för, och Neo fick några att busa med hela kvällen. Vi bjöd på middag och de hade med sig ost och pepparkakor - så där satt man proppmätt sen på kvällen ;) Supertrevligt att de kom hit!

 

Test innan julkortet ;) Min lilla sötfia <3
 

Igår ville inte Allie sova särskilt länge på morgonen, och Neo hade redan gått upp. Så jag gick upp med dem och gjorde lite tomtegröt på morgonen :) Vi var uppe en stund, tittade på julkalendern, tände andra ljuset och åt sedan gröten när A vaknade - lagom till Allie somnade igen, haha. Under dagen var Neo (och A ett tag) iväg till grannen Vincent igen där det bjöds på mycket lek och även glöggmys. Vid ett-tiden kom även A's mamma + Benny hit på lite fika, vilket var trevigt :) Efter det fixade jag klart med julkorten och skickade iväg en beställning på det! På kvällen blev det tapas här hemma, och sedan första avsnittet av På Spåret - kul att det har börjat igen :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback