Bacillskräck

Dagen började med frukost och sen en sväng till Farsta där N skulle dansa. Efter det åkte vi bort till Sickla Köpkvarter för att titta på/handla bebiskläder :) jag har varit så sugen på det länge, men vi tänkte vänta till efter ultraljudet i alla fall. Och nu har det ju gått snart två veckor sedan det! Vi köpte lite av varje, men mest bodys (visar bilder imorgon). Längtar så tills vi får använda dem! :)
 
Förutom bebiskläder köpte vi även tröja och kalsonger till N, gardiner och gardinstång till vår första hall och lite annat smått. Nu måste jag verkligen ta och plocka upp symaskinen och se hur den fungerar, för gardinerna måste sys upp!
 
Det blev även lunch där och sedan, till N's förtjusning, några timmar på Andys Lekland innan vi åkte hem. Min första tanke när vi kom upp till leklandet var "Oh herreguuuuuuud va barn!!!", vilket i mitt huvud betydde, förutom att det var livat, "Oooj vilken bakteriehärd det här är!!!". Jag hade inte riktigt förberett mig på hur stort det skulle vara och hur mycket barn.. Men några timmar gick fort där inne och vi både fikade och lekte med N i omgångar. Dock så började jag "må illa" när jag såg det här:
 
 
Som att det här stället inte var en bakteriehärd som det var! Under den korta stund som vi var kvar (ja vi frågade faktiskt N om han ville gå därifrån strax efter, och det ville han) såg jag att det inte var tomt inne i det avspärrade området. Det var framförallt en kille i kanske 6-årsåldern som gick runt och sparkade, rev och slet bort all avspärrningstejp och gick in i alla avspärrade områden - för att sen gå ut i resten av leklandet och fortsätta leka där...... Jag ville springa därifrån.
 
Vi tvättade (och spritade) händerna ordentligt och gick strax därifrån (vi hade ju varit där nån timme som sagt) för att handla mat till kvällen. Väl hemma har det sedan blivit skidåkning på tv, pizzabak och godis framför Melodifestivalen - och en massa förhoppningar om att vi inte ska bli sjuka. Jag vill verkligen inte! 
 
...har jag sagt att jag är rädd för bakterier? Särskilt om de har med spya att göra?
Nu går vi och lägger oss här hemma, snälla håll tummarna för oss!
 

Kommentarer
Lisen säger:

Men fytusan, det där vill man inte se :)

Ja det blir så härligt, längtar redan! Blir bara en kortis då både jag och Eric har lektioner på onsdagen innan påsk och tisdagen efter så from skärtorsdagen till annandagen kommer vi vara där :)

2016-02-22 | 12:45:16
Bloggadress: http://nouw.com/lisenlundgren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback