The Bay

Fredag igår, vilket inte bara innebar frukost på jobbet utan även en lunch med Linnea som kom ner till Stockholm. Vi åt en varsin sallad på Café Fåtöljen och pratade lite innan det var dags för mig att gå in och jobba igen. Fick även en påse med bebiskläder att gå igenom, efter oss, men främst, yngsta syrran :)
 
På kvällen hade jag och A bokat bord på en restaurang, så med andra ord blev det en riktig god ätardag ;) restaurangen var The Bay, borta i Alvik. Är verkligen inte varje dag man åker dit bort, men vi hade sett att de hade en bra meny nu under krogveckan och tänkte att "varför inte?".
 
Vi tog tvärbanan dit, och i snövädret letade vi oss fram till restaurangen som låg fint nere vid vattnet (dock inte lika fint som restaurangen mitt emot - nämligen Sjöpaviljongen) :) The Bay var en väldigt lugn och stillsam restaurang som även hade en avdelning med lekhörna, vilken verkade riktigt bra. Till förrätt blev det en Toast Skagen för mig och en Carpaccio för A, till huvudrätt tog vi sedan Oxkind båda två. Det var ritkigt goda rätter, Skagenröran var sådär underbart krämig och Oxkinden var så mör att kniv inte ens behövdes. 
 
 
Det är såna här saker som vi sagt att vi ska unna oss mycket oftare, men är ganska dåliga på, att gå ut och äta på kvällen efter jobbet till exempel. Får passa på nu under våren så mycket som vi kan, för sen lär det väl inte komma så många tillfällen på ett bra tag :)
 

Kommentarer
rememberthiis.blogg.se säger:

gott :)

2016-02-13 | 18:07:33
Bloggadress: http://rememberthiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback