Jul & Nyår 2015

Vi började julledigheten med att fira "lilla julafton" här hemma hos oss på fredagen. Jag gjorde klart allt på jobbet (inte riktigt allt, fick lämpa över en sista grej till de övriga i projektet som var kvar) och gick hem efter lunch. Hem och fixa det sista inför att A's mamma + sambo och A's bror skulle komma. Var till och med så att jag tog fram tomtarna medan de gick upp för trappen är hemma (senaste julpyntningen någonsin!). Neo fick en massa julklappar och vi vuxna hade paketbyte - lagom och bra! Sen blev det julmat och julgodis - var faktiskt tur att jag inte hunnit göra så mycket godis ( :P ), vi blev supermätta ändå och gick och la oss helt slutkörda efter senaste tidens stress - nu skulle vi äntligen få vila!
 
 
På söndagen packade vi in oss och alla saker i bilen, lämnade N hos hans mamma och åkte hem till min familj i Sandviken. Det blev middag och övernattning innan vi sedan fortsatte resan upp till fjällstugan. Snön lyste med sin frånvaro hela vägen upp, men oj va skönt det var att äntligen vara framme sen!
 
Vinterlandksap, Jag som fixar julbelysningen och Vår jullunch framför Kalle Anka
 
Väl i stugan hade vi en julvecka med slalom i Vemdalen och promenader (promenaderna skulle egentligen ha varit längdåkning, men snön ville inte riktigt finnas där) blandat med sällskapsspel, uppesittarkväll, julklappsöppning och mys framför brasan. Var riktigt skönt att få slappna av ordentligt!
 
Slalom i Vemdalsskalet o Björnrike
 
Renar på väg hem till stugan, från Vemdalen
 
Min mormor och morfar kom upp på annandagskvällen, så då bjöd vi på mat och spelade Ticket to Ride med dem. På söndagen passade vi på att gå till Nysäterns Fjällgård och äta de traditionsenliga våfflorna med hjortronsylt. Så mysigt att få umgås med mormor och morfar, det är alldeles för sällan <3 Mamma och mina systrar kom också upp till stugan på söndagkvällen/natten så vi hann lagom säga hej till dem tidigt på morgonen när vi klev upp för att åka hem.
 
Ticket to Ride
 
Promenad till Nysätern
 
Morfar och Andreas utanför fjällgården :)
 
Hela nyårsveckan hade vi N hos oss. På tisdagen kom A's pappa hit och firade lite jul med oss, på onsdagen kom N's gamla dagiskompis (med föräldrar) hit och lekte och på Nyårsafton var vi hemma hos Klara med familj. Nyårsmiddagen bestod av Jordärtskockssoppa till förrätt (som vi hade fixat), Oxfilé med potatistoppar och konjakssås till huvudrätt (som Klara och Uffe fixat) och till sist Pannacotta med hjortron till efterrätt. Vi hade en jättetrevlig kväll och Neo och Nora fick leka av sig massor innan de somnade tillsammans i Noras rum. Vi skålade sedan in nyåret på deras balkong medan vi tittade på alla raketer runtomkring och välkomnade det nya året, som jag tror att kommer bli det bästa året någonsin :) <3
 
Nyårsmiddag - huvudrätt!
 

Kommentarer
Lisen säger:

Åhh vad jag längtar till stugan när jag ser bilder därifrån! <3

Svar: Ja jag med! Trots att jag var där ganska nyligen ändå :P Har du/ni tänkt åka upp något i påsk?
Helbraflinga

2016-01-28 | 11:04:12
Bloggadress: http://nouw.com/lisenlundgren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback