Barnvagn, bad och bra förstahelg!

Då kan man väl säga att jag har haft min första semesterhelg för året också. Gick ju på semester i torsdags, var ledig i fredags och fick umgås med A och N under helgen. Tyvärr så hade ju inte semestervädret förstått att det skulle vara framme i helgen, istället blev det en massa regn.. Vi roade oss bra ändå!
 
På lördagen fick pappa A en sovmorgon då jag och Neo gick upp. Frukost och lite slappande hemma hann vi med innan vi tog bilen in till stan för att hämta hem barnvagnen, med stort B - som jag har längtat! Hade ju länge planerat fel i huvudet och trodde att vi skulle hämta den redan 2 veckor tidigare, men så var ju inte fallet. Förutom att hämta hem vagnen så köpte vi även en badbalja och en skötbädd. Väldigt nöjd med skötbädden också :) Badbaljan var... en badbalja, inte mer än så egentligen ;) haha.
 
Efter att vi varit i stan så åkte vi hem till Tyresö igen, åt lunchbuffé på White Rice, shoppade byxor till N på Kappahls rea och besökte sedan badhuset, aka Tyresö Aquaarena/Medley. Jag hade inte tänkt mig att jag skulle bli såå uttittad på badhuset som jag ändå blev, även om jag trodde att folk skulle kolla på min gravidmage. Jaja, jag bjuder på den :P Vi plaskade runt där i någon timme, A och N åkte vattenrutschkana och jag fick gå till simbassängen några gånger (istället för att sätta mig i bubbelpoolen som jag tänkt) för att svalka av mig. Preggot skulle nog ha svimmat av värmen annars ;) Fick ju faktiskt några längder simmade där inne osckå, så det var väl inte fy skam. Vi såg också "min gamla idol", som A så fint uttryckte sig, där. Nämligen gladiatorn Atlas ;) haha. Är mycket gladiatorer som härjar här i Tyresö och Stockholm tycker jag. Innan vi åkte hem fick vi även gå in i gymmet och kolla hur det såg ut där. Både jag och A har ju funderat på att byta dit, eller jag har väl redan bestämt mig, så det var skönt att se vad som fanns där. Jag känner mig nöjd, och tror att det kommer vara väldigt bra att kunna gå dit med bebis sen om dagarna också :)
 
Snygga va? :)
 
Detaljbild...
 
Igår var vi bara hemma och tog det lugnt. Lekte en massa med N och tyckte att det var så skönt när man kunde göra precis vad han ville, inte tänka på alla måsten som man alltid har annars när man jobbar osv. Han verkade uppskatta det han med - när jag sen satte mig i soffan kröp han upp i mitt knä och sa att han älskar mig. Hur mycket smälter man inte då?! <3
 
Jag invidge (äntligen!) också symaskinen som jag fick i present när jag fyllde 25. Ja, alltså ett år sedan :P Den funkade bra, och jag fick lagat två utav A's chinos som gått sönder. Han blev glad, och jag kände hur kul det ju faktiskt är att sy igen - win win! Ska ta tag i gardinerna som behöver fållas nu nån dag också plus att jag ska köpa tyger till att göra nya kuddfodral till (framförallt) sovrummet. Kuddarna vi har där nu passar inte riktigt in känner jag. Frågan är bara om jag ska testa mig på att göra fodral med knappar, och alltså sy knapphål, eller om jag ska sy fast dragkedja på dem... Hmm, återstår att se :)
 
På kvällen efter att N åkt till sin mamma så passade jag och A på att bygga ihop vagnen. Båda var väldigt ivriga och vi nästan slogs om vem som skulle öppna kartongen ;) haha. Vi byggde ihop den i ett nafs och stod sedan och betraktade den tillsammans - som sagt, väldigt nöjda! Here it is...
 
Bugaboo Buffalo med svart chassi, och det nya gråa tyget :)
Längtar tills vi får testköra den här med någon i... <3
 

Kommentarer
Rebecca Rooth säger:

Men ååååh drömvagnen! 😍 Haha! Har varit kär i den där vagnen i flera år och finaste färgen också😍😍

Svar: Haha ja, den har varit med på kartan länge för oss också om man säger så ;) Tack vi håller med! :)
Helbraflinga

2016-06-20 | 22:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback