Sommarvärme & Långhelg

Vilken underbar långhelg det har varit! Ledig fyra dagar och strålande sol och värme varje dag - känns som att man har haft semester :) Njutit, det har vi i alla fall gjort.
 
På torsdagen hade vi Neo hemma hela dagen, så då passade vi på att gå/cykla till lite olika lekparker, känna på vattnet i Alby (iskallt!!), grilla, äta glass, leka i sandlådan och bara njuta av solen. 
 
Preggolina hittade en bra placering i lekparken, i solen till och med ;)
 
På fredagen drog vi iväg till Skansen. Det var en massa folk som för det första skulle ta djurgårdsfärjan över till Djurgården och sen som stod i låånga köer in till Gröna Lund. Som tur var, var det inte lika mycket köer in till Skansen. Det var helt okej med folk och vi fick till och med tag på ett bort direkt när vi skulle äta vår medhavda lunch (riktigt goda wraps med kyckling, bulgur, avokado, soltorkade tomater, sallad och aioli - verkligen ett tips!). Vi gick sedan runt i värmen och tittade på djur, de som ville hålla sig framme i solen vill säga, och lät N leka av sig lite i lekparken och karusellerna. Vi hann även med en glass vid Sollidenscenen innan vi vid tre gick mot djurgårdsfärjan igen. På vägen dit lämnade jag och N av en förvånad pappa A för svensexa! När jag väl lämnat N hos sin mamma, veckohandlat, kommit hem och mödosamt plockat upp matkassarna åt jag middag (tack o lov hade vi mat i kylen) och låg sedan på soffan resten utav kvällen - helt slut var jag!
 
Man måste vara koncentrerad i svängarna.. :)
 
Praktfulla fåglar
 
Jag och magen i vecka 32.
 
Gullvivor i mängder!
 
Min fina A med utsikt över Mälaren och Globen bakom sig :)
 
På lördagen fick A sova medan jag tog bilen in till Tyresö centrum för att uträtta lite ärenden. När jag kom hem någon timme senare hade han vaknat och var lite trött, men det är väl så det ska vara dagen efter ;) Vi satt ute i solen, köpte pizza till lunch (som vi åt på deras uteservering), gick en promenad förbi Delikatessboden och hade det allmänt mysigt :) På kvällen blev det en massa fix och planering inför kommande helg innan vi somnade vid tolvtiden.
 
Söndagen bjöd på lugn även den, sovmorgon till 9.30 (vet inte när jag sov så länge senast), frukost ute på balkongen (premiär för i år) och lite senare åkt vi till Farsta för att fortsätta uträtta lite ärenden. Jag passade på att löpa mig ett par gravidshorts medan A klippte sig, tänkte att ett par kanske kan vara skönt att ha i alla fall. Det blev återigen en glass ute i solen efter det, innan vi var och hämtade N och åkte hem.
 
Har har ni spenderat långhelgen?
 

Kommentarer
Veronica Wallgren säger:

Det har verkligen varit underbart väder :) Låter som du har haft en väldigt härlig långhelg :)

Svar: Ja, underbart har det verkligen varit :)
Helbraflinga

2016-05-10 | 08:35:07
Bloggadress: http://wallgrenveronica.blogg.se/
Cissi säger:

Underbart!
Hoppas det blir lika fint väder nästa långhelg <3

2016-05-24 | 12:33:31
Bloggadress: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback