Ett års väntan är över

I lördags kom svärmor + sambo hit strax innan lunch, för att vara barnvakt åt Allie. Vi gick igenom hennes mat/sovrutiner, skötväskan och så. Jag och A gjorde oss klara, klädde upp oss (skönt att inte behöva ha amningsvänliga kläder en gång) och åkte in till Djurgården för att möta upp Klara och Uffe. Vi hade en timme på oss att fika/äta något, innan det var dags att gå till Cirkus. Vi satte oss på ABBA-museets bar/café och åt en baguette var och pratade - trevligt att hinna med även det :)
 
Kl 14.30 var det dags för föreställning, det var nämligen the Phantom of the Opera som vi skulle se. Det var nästan ett år sedan vi bokade (13 oktober förra året), så vi har väntat länge! Klara var superglad över att vi hade frågat dem om de ville följa med, och hon var ännu mer lyrisk efter föreställningen :) Jag själv tyckte också att föreställningen var riktigt bra, men jag hade inte lika mycket att jämföra med. Jag hade varken sett förställningen eller filmen förut, heller inte lyssnat på särskilt mycket av musiken. Det jag var mest imponerad över var, såklart, hur bra de var på att sjunga (så man fick gåshud emellanåt) och dansa, men även de fantastiska kläderna de hade på sig! Tänk att få vara med och sy de där scenkläderna, eller för den delen, ha de på sig. Så mycket färger, glitter, guldigt, utsmyckningar och volanger - riktigt häftigt!
 
Här såg vi alltså the Phantom of the Opera, med Peter Jöback som Fantomen
 
Efter föreställningen fick vi köa väldigt länge, ut från Djurgården och vidare på Strandvägen... Men till slut var vi hemma hos vår älskade lilla Allie igen! Det hade gått jättebra där hemma och hon hade ätit en gång. När vi kom hem sov hon, och jag hade inte mage till att väcka henne direkt, trots att brösten spände rejält. De gjorde ändå inte ont eller så, så vi passade på att äta middag innan hon vaknade och fick mat. Hon åt sedan ordentligt under kvällen och natten, och dagen efter kändes det som vanligt igen :) skönt att veta att det går att lämna henne såhär, det blev ju ändå närmare 7 timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback