Tid för mig själv

Som jag skrev i senaste inlägget så har jag dragits med förkylning och hosta väldigt länge nu. Jag är inne på 6e veckan och det börjar bli riktigt jobbigt. Förra fredagen fik jag Cocillana utskrivet, så att jag i alla fall skulle kunna sova på nätterna. Jag tog den fyra/fem kvällar (och bisolvon under dagarna) och sen började hostan faktiskt avta så pass mycket att jag kände att jag kunde sluta med den. Under veckan har jag gått med hosta i alla fall, men betydligt mindre. Det som dock hänt är att den ändrat karaktär igen, det har varit slemmigt låångt ner i bröstet och det har låtit hemskt. Jag kunde avfärda idén jag fick om att revbenet var av, redan dagen efter jag skrev senaste inlägget, då gjorde det inte lika ont längre. I fredags fick jag en tid hos läkaren för att kolla upp hostan. Hon kunde i alla fall utesluta lunginflammation, och berättade även att jag fått en sträckning i nedersta musklerna mellan revbenen och att det kan sitta i i några veckor. Dock så måste jag för sjukdomens skull åka till laboratoriet och "topsa mig" för att de ska kunna odla och se om det är några bakterier som fastnat i mig. Mykoplasma kunde vara ett alternativ sa hon. Så i slutet av nästa vecka får vi väl se... Vill gärna bli frisk nu!
 
Igår var vi in till stan på eftermiddagen, vi hade bokat bord på restaurang vid 17.30 så vi passade på att gå i lite affärer innan. Jag fick med mig ett par nya skor hem, hade inte ritkigt tänkt köpa dem, men jag insåg att de här vill jag väldigt gärna ha och kommer att ha stor använding av - så då blev det ett köp! Vi köpte även hällor att ha under skorna, till Allies skalbyxor, vilket jag varit på jakt efter länge.
 
 
Fika hann vi också med under vår dag på stan - Allie med jättebullen här! <3
 
Allie skulle också prova skor, lika mamma - och självklart använda skohornet! Hon såg så rolig ut, som en liten gumma med käpp ;)
 
När det väl var dags för restaurangbesöket så blev det rörigt. Vi beställde in en charkbricka till förrätt och sedan huvudrätter till oss alla fyra, samt även dryck. Vi fick våra drycker, charkbrickan och barnens rätter, men sen kom det inge mer. Efter att barnen äti färdigt för länge sedan och vi typ druckit upp ur våra glas, så frågade jag till slut om maten var på gång. Servitrisen gick och undersökte saken och berättade att vår mat blivit med på beställningen med aldrig "skickad" till köket. Vi sa då ifrån oss rätterna, betalade för oss och gick hem. Det skulle ta för lång tid att få maten, barnen hade tröttnat för länge sedan och Allie höll på somna... De bad typ 8 gånger om ursäkt och jag förstår att det inte var med mening det blev såhär, och sa att de hoppas att vi får ett bättre besök nästa gång. Om det blir en nästa gång, tänkte jag. Vi åkte hem och åt litesmått hemma istället och kollade på ett avsnitt Game of Thrones innandet var dags att sova :) 
 
Idag hade vi turen att få lite sovmorgon, och jag känner att det är såå skönt att kunna vara hemma idag och inte göra något särskilt alls! A tog med barnen ut och jag kunde sitta kvar hemma själv i nån timme - verkligen välbehövligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback