Blixthalka, Gravidmage och Kalas

THelgen försvann som på en sekund den här gången (igen). Lördagen började med att vi klev upp strax efter sju för att hinna med och gymma innan det var dags för att hämta Neo. Jag var inte alls på humör för att gymma när vi vaknade och kunde inte mana mig själv till det heller. Träningen gick därefter... Sedan duschade vi, åkte och hämtade N och sedan vidare mot Haninge. Precis när vi hämtat N och A skulle köra igenom en rondell så svängde han (såklart) men det gjorde inte bilen. Det var snorhalt ute och vi gled istället rakt fram. Att bromsa hjälpte inte heller. Men som tur var hade vi inte sån hög fart och det gick precis att svänga och undvika lyktstolpen som stod rakt fram. Det blev alltså "bara" en sväng upp på trottoaren och sedan tillbaka ner på vägen igen en bit längre fram. Allt gick så fort att jag knappt hann fatta vad som hände, så det var tur att A var så vaken och kunde parera undan! Med en liten chock och några djupa andetag senare fortsatte vi mot Haninge och var in på Ica MAXI för att handla, innan vi sedan, försiktigt, åkte hem igen.
 
Hemma blev det brunch och ihopkok av lemoncurden som jag skulle ha till tårtan dagen efter, innan vi hoppade in i bilen igen och styrde bilen norrut. Vi var och hälsade på Klara med familj och blev bjudna på både fika och middag. Var jättekul att träffa dem igen - och det verkade även Neo tycka som fick leka med Nora igen :) För oss vuxna blev det en massa prat, och särskilt en del om deras kommande bebis. Så spännande att se vad det är för liten krabat som ligger där inne (!), och jag önskar dem all lycka när det är dags :) Tack för den trevliga eftermiddagen/kvällen!
 
På söndagen var det sedan dags för kalas för N. A's mamma, hennes sambo, A's bror och A's mormor kom hem till oss vid ett-tiden, så innan dess var det en massa förberedelser med tårtan, städning och lek med Neo som stod på agendan. När de sedan var här var det full fart hela tiden, först bjöd vi på pizzarullar/bullar och hemgjord pizzasallad till lunch (allt tog slut) och sen blev det tårta till fikat. Neo gillade den inte särskilt mycket och ville bara äta marshmallows, som han för övrigt benämnde smulor hela tiden ;) Jag tyckte dock att den var rätt god, inte min favorit av de jag gjort, men ändå hyfsad. Misslyckades lite med lemoncurden också.. Men här är i alla fall tårtan, det är i alla fall den tårta jag är mest nöjd med utseendet på i alla fall :)
 
Tårtan bestod av ljusa sockerkaksbottnar med fyllningar av lemoncurd och blåbärsmousse samt frosting av vit choklad och creme cheese - och minimarshmallows som ni ser :)
 

Kommentarer
Fröken M säger:

Vilken fin tårta ( och säkert väldigt god ! )
Jag får väl erkänna att jag är svag för ALLT som innehåller marshmallows :)

2015-01-20 | 21:47:43
Bloggadress: http://frokenmela.se
Susanna i Norge - blivande tvåbarnsmamma säger:

Marshmallows är ju så gott! Har aldrig testat att ha det på tårta :)

Läskigt med blixthalka och vad tur att det gick bra :) Jag är på helspänn när jag är ute och kör nu hehe.

Ha en fin dag!

2015-01-21 | 12:01:36
Bloggadress: http://www.fruroeim.com
Camilla säger:

WOw, vilken jättefin tårta! Och vilket jobb med de små marshmallowsen! Imponerande!

Svar: Tack så mycket! Ja det var ett väldigt tålamodskrävande jobb, så (som sambon sa) det var tur att det var jag som gjorde tårtan där hemma ;)
Helbraflinga

2015-01-21 | 13:42:35
Bloggadress: http://radhuslivet.blogg.se
Småstadsfrun säger:

Oj vilken tårta. Finfin med alla små färgglada marshmallows!

Svar: Tack så mycket :) Är väldigt nöjd med utseendet själv, men det tog sin tid! Och sen var det ju synd att man var tvungen att skära sönder den en timme senare...
Helbraflinga

2015-01-26 | 20:41:50
Bloggadress: http://www.smastadsfrun.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback