Nu är det vår tur!

Som en del redan visste, och som andra kanske funderat på (men inte vågat yttra sig om), så ska jag bli mamma i sommar, MAMMA. Och min älskade A ska bli PAPPA, igen. Tillsammans ska vi alltså bli föräldrar till den lilla bebisen som ligger i min mage :) och N ska bli storebror! Vilken lycka det är <3
 
Jag kommer ihåg den där sista oktoberdagen så väl. Hur jag på morgonen gick upp, tog fram graviditetstestet som vi köpt dagen innan och sedan hade jättesvårt för att kissa. Jag var inte rädd, inte orolig, utan bara nervös - för jag kände lite på mig att det stämde! Efter att jag kissat på stickan gick jag ut till A och frågade om han var beredd att se resultatet? Jag ville verkligen att han skulle vara där när jag tittade på beskedet för första gången. Jag tog upp det med darriga händer och vände på det (ja, jag grät redan här) - GRAVID 2-3 VECKOR, stod det på testet. Jag började såklart gråta ännu mer, utav glädje såklart, och vi stod och kramades en bra stund :) Sen är bilden mer suddig... Ett lyckorus skulle jag nog beskriva det som ;)
 
Idag går vi alltså in i vecka 20 i graviditeten, vilket betyder att vi är halvvägs när veckan är slut! Idag är det även 1 vecka sedan vi var på rutinultraljud och fick med oss de första bilderna hem på vår lilla bebis :) Ultraljudet gick bra, och vi kunde båda dra en lättnades suck efter att barnmorksan sagt att allting såg bra ut. Men helt enkelt var det inte att se alla organ, då bebisen inte ville vända på sig. Men efter en hel del "bankanden" på min mage (ja jag vet, det låter hemskt - men det skulle inte vara farligt alls) och en hel del rörelse på mig, så kunde barnmorskan sedan se att även det sista såg bra ut.
 
Här ligger vår lilla bebis och vinkar :)
 
I och med den här nyheten kommer det även upp en ny kategori här på bloggen - Graviditet. Hoppas ni kommer att följa med!
 

Kommentarer
Faster Mona säger:

Vad glad jag blir för eran skull. <3

Svar: Tack igen Mona <3
Helbraflinga

2016-02-11 | 21:37:42
Lisen säger:

Så himlans kul och mysigt!

Och spännande att få följa med på en liten del via bloggen <3

Ja Prag måste nog bli nästa resmål, dock är ju framtiden ganska oviss ännu så gör nog bäst i att vänta liiiite till :)

Svar: Ja men verkligen jättekul :) Hihi ja, jag ska försöka uppdatera lite grann här i alla fall, är ju inte den bästa på att uppdatera min blogg :P
Ja det är inte långt kvar nu av skoltiden. Vet du vart du vill? Och vad du vill göra? :)
Helbraflinga

2016-02-12 | 13:28:46
Bloggadress: http://nouw.com/lisenlundgren
Felicia säger:

Så roligt, grattis :)

Svar: Tack, det ska bli jättekul :)
Helbraflinga

2016-02-12 | 16:16:50
Bloggadress: http://feliciaholmgren.devote.se
Fröken M säger:

men åhhh va roligt !! STORT GRATTIS !! Underbara nyheter :)

Svar: Tack så mycket, ska verkligen bli jättekul! :)
Helbraflinga

2016-02-13 | 08:31:12
Bloggadress: http://frokenmela.se
Cissi säger:

Grattis!!! Vad roligt! Hur mår du?

Svar: Tack så mycket, är/ska bli jättekul :) Jag mår väldigt bra faktiskt, har haft turen att göra det mest hela tiden, vilket har varit väldigt skönt.
Helbraflinga

2016-02-13 | 10:03:58
Bloggadress: http://nastanperfekt.blo.gg
jannice lindell säger:

Grattis!!!

Svar: Tack så mycket snälla du :)
Helbraflinga

2016-02-18 | 15:35:35
Bloggadress: http://lovebyjannicelindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback