Sista och första dagen

Igår gjorde jag min sista dag på jobbet på väldigt länge, för att gå på semester och min livs första föräldraledighet! Dagen var rätt lugn och jag hann med det jag skulle göra. Var skönt att kunna avsluta, lämna över och städa undan utan stress, vilket inte riktigt brukar vara fallet innan semester och så ;P Jag har verkligen landat i det här med att få gå hem nu och det känns verkligen skönt. Nu är det bara att ta det lugnt och förbereda sig mentalt på vad som komma skall. Bebis kan ju titta ut om allt från 0 dagar till 5 veckor. Undra hur jag kommer att reagera när det hela sätter igång... Undra vad jag kommer tycka om smärtan... Och framförallt, hur kommer jag känna mig när hela förlossningen är över? Många frågor finns det, och det är bara att följa med - ska bli riktigt spännande :)
 
Först ut på ledigheten idag, var ett besök hos MVC. Innan dess var jag dock med och lämnade N på dagis, och A vid tunnelbanan, i Farsta. På MVC var det som vanligt lite kontroller, skönast som vanligt var att höra att hjärtljuden var finfina <3 SF-måttet hade återgått till sin normala kurva, glömde dock fråga vad det låg på... I alla fall så behövs inget TUL nu tyckte hon, och jag känner mig lugn. Blodtrycket har återgått till 120/70, lika som jag hade i vecka 25+6. HB-värdet ligger på 117 g/l, vilket betyder att det bara gått upp futtiga 4 g/l sedan jag började äta mina järntabletter. Blir till att ta 2 varje dag nu i slutet, får se om det händer något mer på de här dagarna/veckorna som är kvar.
 
Nu blir det lunch, hänga upp tvätten, åka o handla och sedan hämta hem mina pojkar igen! Sverigematchen väntar...
 
På vägen hem från centrum stannade jag och köpte jordgubbar, och de var såååå goda!
Blir till att smaska på dem ikväll som godis tror jag... Och lite center ;)

Kommentarer
rememberthiis.blogg.se säger:

Gott med jordgubbar :D

Svar: Ja men verkligen! :)
Helbraflinga

2016-06-17 | 12:19:56
Bloggadress: http://rememberthiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback