Babysim och barnaskrik

Som jag skrev efter första gången Allie hade varit på babysim, så tycker jag att det är väldigt bökigt det här runtomkring, alltså i omklädningsrummet. Igår var vi på Igen-bad igen, eftersom att vi även missade det andra ordinarie tillfället (då vi hade första föräldraträffen på BVC). Så vi var tillbaka i Sickla på eftermiddagen, och delen inann passet gick bra. Sen själva babysimmet var ungefär som första gången - hon började tröttna efter ca 15-20 min. Jag lyckades ändå underhålla henne och variera sakerna vi gjorde tills det var 5 min kvar. Då fick vi gå upp. Sen var det krångligt igen. Jag matade henne först, sen ska man ju duscha av och tvätta både sig själv och henne. Enda sättet jag kan tvätta av henne på är ju att hålla i henne i duschen, men det är väldigt svårt att tvätta henne då, med något hon blir jättehal utav... Sen ska hon ligga nånstans och vänta medan jag duschar av mig. Jag vill ju inte att hon ska kissa ner sig medan jag duschar av mig, så jag har gått ut i omklädningsrummet och satt på henne en blöja innan jag gått tillbaka och duschat av mig själv. Hon har då fått ligga på ett "badskötbord" på golvet, inlindad i en handduk för att inte frysa. Det är inte jättepoppis, men med en napp i munnen har det funkat de här två första gångerna. Sen efter mycket om och men så har vi kommit därifrån. Man lär sig ju i alla fall konsten att få med sig mycket saker. Både väskan med badgrejer, skötväskan, Allie och skorna. Allt det ska med till vagnen, som såklart inte får följa med in i omklädningsrummet. Totalt tog det oss ca 3,5 h att ta oss till Sickla (kommunalt), bada i 30 min och sedan åka hem igen. Lite lång tid kanske...
 
Idag var det dags för tillfälle nr 3, på förmiddagen (kl 10) den här gången. Jag tänkte i förväg att det borde vara mycket bättre, eftersom hon alltid är så glad på förmiddagarna. När hon vaknade vid 8 fick hon äta, och även igen innan vi åkte md bussen vid nio. Jag märkte hur trött hon var på bussen, men hon somnade inte förrän vi var framme vid Vattenhuset och skulle gå in. Bra tajming. Det var ju bara att göra det bästa utav situationen; gå in, mata henne lite igen (hon ville inte ha särskilt mycket) och byta om. Allt det gick bra och hon var så glad sen när hon fick bada :) Jag märkte hur tiden gick, och hon skrattade och var nöjd hela tiden - till och med när hon fick vatten hällt över huvudet. 30 min var inga problem alls den här gången, och jag kände mig lättad. Inne i duschen började sedan krånglet igen, försöka duscha av henne och sen lägga ner henne medan jag själv duschade. Under tiden började bebisar runtomkring att gråta och hennes ledsna underläpp kom fram. Den gör inte det särskilt ofta, men den har gjort det någon gång när N gråtit, eller någon annan bebis. Nu märkte man, att när nån annan bebis skrek, så triggade det en annan och snart grät alla bebisar ikapp. Även Allie. Jag var klar och tog upp henne, försökte trösta, mata och vyssja. Men ingenting verkade hjälpa. Hon var både riktigt trött och säkert också hungrig vid det här laget. Och hon tokskrek, länge. När de flesta bebisar gått tänkte jag att nu kanske hon kan somna i alla fall (då hade jag fått på henne kläderna), men eftersom att det gått en halvtimme kom nästa bebisgäng in... Och det började lite om ett tag. Kvart över 11 somnade hon till slut, omsvept i sin filt. Jag skyndade mig att klä på mig, tog sen alla våra saker, hoppade i skorna (med Allie i famnen) och gick ut i kylan, till vagnen. Stoppade ner henne i den, låste upp den och promenerade snabbt mot bussen. Jag hade tänkt mig en fin, härlig höstpromenad hem. Men eftersom hon var så ledsen och säkerligen skulle vakna för mat snart, så ville jag bara hem! Hon åt nästan direkt när vi kom hem, somnade, vaknade efter 2 timmar för att äta och somnade sedan om igen. Sammanlagt sov hon alltså ca 4 timmar efter babysimmet. Älskade lilla tjej <3 och sen har hon sovit några timmar till, men i omgångar.
 
Ojoj, nu blev det långt det här, men jag känner att jag var tvungen att skriva av mig... Nu ska jag krypa ner i sängen, där min underbara tjej och man redan ligger och sover <3 God natt på er :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback