En kylig dag i Farsta

Igår var vi ju som sagt till Farsta, jag och Allie, för att fördriva lite tid innan vi skulle hämta Neo på dagis. Vi gick runt i lite affärer, handlade lite på Lagerhaus (hittade bla sötaste ljuslyktorna till Allies kommande rum!) och satte oss sedan för att fika på Waynes. Perfekt att jag fick ett presentkort där när jag fyllde år, av kusinerna med päron! Såklart så var alla soffor där jag fick plats med vagnen upptagna, så jag fick sätta mig vid ett bord med stolar och världens "insyn". Tycker inte riktigt om att sitta så när jag ammar.. Men efter en liten stund blev det ledigt i ett hörn och vi flyttade dit så fort vi kunde. Då kunde Allie ligga på soffan bredvid mig och så kunde vi amma lite mer "i fred" sen - skönt. Mormor ringde också när vi satt där, och vi pratade en stund! Ska bli så kul att träffa dem nästa vecka <3

 

Ljuslyktorna - visst är de väl söta? :)

 

Vid fyra hämtade vi N på dagis, men det var inte det lättaste att få mig sig honom därifrån, och jag hann verkligen bli en isbit innan vi kommit hem. N sprang och gömde sig hela tiden och så fort jag hittade honom så sprang han vidare till nästa ställe. Han lyssnade inte alls på mig och jag kunde ju inte direkt jaga honom med vagnen heller (dessutom ville alla barn stanna o kolla på Allie), så jag kände mig lite smått dum när han aldrig gav sig. Vet inte om det är för att det inte är mitt barn som jag känner sådär, att det nästan blir pinsamt när han inte lyssnar på mig och gör som jag säger. Han sa dessutom "jag tycker inte om dig, jag tycker bara om pappa" när jag kom, också väldigt kul att höra ^^ även om jag vet att barn brukar vara sådär... :P Pappa A var på kick-off med jobbet, därav att jag hämtade. När vi kom hem lekte vi hans rum i nån timme, sen gick vi ner o lagade mat/tittade på paddan, åt, han duschade och sen var det dags att läsa bok. Allie låg mellan mig och N i sängen när vi läste, och även när N somnade, och det var jättmysigt! Sen på kvällen kände jag verkligen att jag fått något vettigt gjort under dagen (visst, all tid med Allie är ju såklart också vettig <3) - så jag gick o la mig med en väldigt skön känsla i kroppen :)

 


Kommentarer
CIssi säger:

Låter som en mysig dag!

Vad kul då kanske vi ses på fredag! ;) är enormt dålig på att känna igen ansikten så du får hojta om jag inte ser ;)

Jag var så seg med att boka så blev att jag går först den 5 december på life in mind kursen ;)

2016-10-05 | 12:03:31
Bloggadress: http://nastanperfekt.blo.gg
Lisbeth Ljungberg säger:

Kul att få info om vad som händer om dagarna med er. Ha det så bra vi träffas på lördag hoppas jag.

Svar: Ja men va kul att du läser :) Ja jag hoppas vi ses då jag med! Tack detsamma och kram från oss
Helbraflinga

2016-10-05 | 18:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback