Aldrig exakt samma

Veckan som var, gick med en rasande fart, och inga inlägg har jag hunnit med att skriva heller... I måndags var vi ut på en kort promenad, mest för att Allie skulle somna. Jag gymmade sedan i det (relativt) nybyggda utegymmet vi har här. Var skönt att ta ut sig lite grann i alla fall, och träningsvärken jag fick efter det, den var inte nådig! Jag dammsög även lägenheten den dagen, städade undan i Neos rum och belönade mig själv med kaffe och glass på balkongen. Allie låg i sitt gym och gymmade med mig där ute också ;) På tisdagen hade jag fruktansvärt ont på morgonen, så jag kände att en promenad var en bra idé. Jag och Allie tog bussen till Trollbäcken och gick sedan hem därifrån (ja, jag hatar att gå samma väg som jag brukar, så jag försöker alltid hitta nya vägar). En sträcka som enligt Here skulle ta 1h 57 min. I själva verket tog den ju inte så lång tid, utan bara 1h 15 min. Så vi tog en liten omväg ;) Det kändes ju lite bättre i benen efter promenaden i alla fall, men det höll inte i sig allt för länge ;)
 
 
På onsdagen var det dags för mammaträff igen. Den här gången ockuperade vi Nytorgsparken, 15 mammor med 15 bebisar ;D vi blev både uttittade och fotograferade (inte helt okej) av nyfikna personer som gick förbi, men det kanske inte var så konstigt (jo, det var det) eftersom att vi tog upp halva parken med våra vagnar, filtar och bebisar. Haha :) Vi fick även till en sån här underbar bild:
 
En sak som jag tyckte var lite komsik, och nästan lite tråkig, var färgen på alla barnens kläder (inklusive Allies just idag). Det finns ingen röd, blå, grön, gul klar färg, utan allt är bara dova färger. Det är ju såklart jättefint, men jag tycker nog att det ska finnas lite både och :) 
 
Efter träffen mötte vi upp Linnea på gullmars, som hade varit på arbetsintervju här i Stockholm. Hon stannade till på torsdagen, då hon först hade ytterligare en intervju i Solna och sedan gjorde sällskap med mig och Allie i Mall of Scandinavia. Jag körde via centralen och Pampaslänken den här gången, istället för att åka Essingen, och det gick riktigt bra, trots att jag aldrig kört där. Efter lite missförstånd hämtade jag upp Linnea utanför Ica Maxi (istället för Max, där jag först stod och väntade) och så åkte vi till MoS. Vi strosade runt och kollade på alla butiker ("shoppade" endast på Lindt) innan vi satte oss för att fika på Starbucks. Starbucks blev det mest för att det fiket var mest mysigt och "amningsvänligt". Vi hade väldigt trevligt där i alla fall, och Allie var på riktigt bra humör. Synd att inte det höll i sig sen när vi skulle åka hem...... Usch va hon skrek, lillan, verkligen tokskrek! Så hjärtskärande och hemskt för mamman. Som tur är valde jag samma väg tillbaka hemåt, för hade jag tagit Essingen hade hon någ skrikit sådär hela vägen hem i bilköerna. Nu kunde jag stanna på Max (igen), vagga henne till sömns och sen åka hela vägen genom stan, i köer, hem till Tyresö. I Tyresö, där jag verkligen var tvungen att tanka (hade inte gjort det innan, eftersom att jag inte ville att hon skulle vakna) vaknade hon igen, och tokskrek sig resten av vägen hem. Lilla, lilla gumman - vad jag tyckte synd om henne! Vi satt sedan och myste i soffan i närmare två timmar - då började det kännas bättre <3
 
 
För fredagen sen hade vi inga särskilda planer, men i och med att jag fick ett sms från Kronans Apotek (om att jag hade en Babybox att hämta) så blev det att ta bussen dit. Trodde de hade glömt bort mig, men tydligen tog det närmare tre månader innan de fick in den här nya boxen... Fick tyvärr ingen nappflaska ändå, men våtservetter, tops, barntvål och schampo i alla fall (+ en test av Termacare) - så det kommer ju att gå åt :) hade ingen lust att gå hem sen egentligen, men jag började gå, och det var ju tur det. Vi var ute och gick i 1,5 timme, i solen. Gick mest genom skogen, och det är så härlig luft där. Tänkte speciellt på det under onsdagen då vi var inne och gick på söder, bland alla avgaser. Att det är tur vi bor vid naturen! Var på dåligt humör mer eller mindre hela fredagen, men när A äntligen kom hem på kvällen, så hade han med sig en STOR bukett rosa rosor <3 När jag behövde det som mest alltså! Strax där efter kom A's bror hem till oss, för att äta middag och umgås ett tag. Alltid trevligt med besök - det tyckte Allie också, som fick busa med farbror :)
 
Barnsjön, Tyresö
 
Albysjön, Tyresö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback